Kjapp og trygg hosting for Wordpress

10øre-auksjoner, gullgruver?

picxx

Well-Known Member
Det klages mye på disse 10 øres auksjonene, at det er gullgruver for dem som driver dem. Hva tror dere Norsk Tipping tjener da? Ja, jeg vet, de driver med gambling, ikke 10 øres auksjoner hvor man har påvirkning på sin egen vinnersjanse.

Hadde norsk tipping vært privateid, med eier fra malta og ikke betalt ut premier før en nedre beløpsgrense hadde vært oppnådd på spillene hadde du kanskje hatt et sammenligningsgrunnlag.
 

HardBall

New Member
Hadde norsk tipping vært privateid, med eier fra malta og ikke betalt ut premier før en nedre beløpsgrense hadde vært oppnådd på spillene hadde du kanskje hatt et sammenligningsgrunnlag.

Ja, det har du rett i for å si det mildt. Sier ikke noe på at de er registrert på Malta så lenge de leverer varene. Nedre beløpsgrense er ikke holdbart. Hvem av dem driver med det? Styr unna dem med dårlige vilkår, det sier seg selv. Fysj. En viss risiko må jo dem bak 10 øres auksjonene ta, ikke bare ta godene.
 

picxx

Well-Known Member
Ja, det har du rett i for å si det mildt. Sier ikke noe på at de er registrert på Malta så lenge de leverer varene. Nedre beløpsgrense er ikke holdbart. Hvem av dem driver med det? Styr unna dem med dårlige vilkår, det sier seg selv. Fysj. En viss risiko må jo dem bak 10 øres auksjonene ta, ikke bare ta godene.

Jeg vil anbefale deg å lese denne tråden fra start av :)
 

HardBall

New Member
Ahh, nå er jeg med picxx, du tenker på det med budrobot som du har snakket om tidligere i tråden. Da er jeg med. Det går jo ikke under vilkårene. Det er selvsagt ikke lovlig med slike skitne triks og jeg regner med det slåes hardt ned på slike ting. Med en ren bransje her, så er ikke dette verre enn andre ting som er ansett som stuerent, på tross av mye dårligere sjanser til å vinne noe for pengene man bruker der. Er det ikke det vi som brukere ønsker da, å vinne noe. Vel, jeg ville ha foretrukket en 10 øres auksjon med gode vilkår fremfor gambling.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Saken er at det er umulig for brukerne, og andre, å se om det faktisk brukes budroboter eller ikke på disse sidene.....uavhengig av andre vilkår på siden.
 

allegretto

Medlem
Å sammenligne 10 øresauksjoner med Norsk Tipping blir ikke annet enn fullstendig latterlig.

Slike nettsider drives hovedsaklig av hyperaktive budroboter og naive/lettlurte nordmenn (og de finnes det maange av).
 

HardBall

New Member
Nå synes jeg det blir feil å antyde at alle drives hovedsaklig av hyperaktive budroboter. Det blir å skjære alle under en kam. Selv om der er noen råtne epler i kurven så betyr ikke det at alle eplene er råtne og heller ikke at noen må spise de råtne. Styr unna de useriøse aktørene.
 

picxx

Well-Known Member
Nå synes jeg det blir feil å antyde at alle drives hovedsaklig av hyperaktive budroboter. Det blir å skjære alle under en kam. Selv om der er noen råtne epler i kurven så betyr ikke det at alle eplene er råtne og heller ikke at noen må spise de råtne. Styr unna de useriøse aktørene.

En er naiv om en tror at noen av disse sidene selger noe med tap.

Utav de scriptene jeg fant var det ikke ett eneste ett som ikke hadde funksjonen med budrobot. Og hvorfor var det ikke det? Fordi det er en etterspurt funksjon fra de som kjøper scriptet. Og hvorfor er den etterspurt? Fordi den skal brukes. Og hvorfor skal den brukes? For å ha mest mulig profitt på hver vare som går ut. Og hvorfor skal man ha mest mulig profitt? Driver man veldedighet hadde man nok funnet andre måter å gjort det på.
 

allegretto

Medlem
Enkelt og greit oppsummert av picxx.
Alle disse 10-øresakusjonene drives av budroboter, nettopp for å maksimere profitt. Forsåvidt helt greit.
 
øre auksjon side

Jeg må si at jeg forstår meg ikke på dem som går inn på de 10 øre auksjonen som er nevnt her. Der er det jo alt for dårlige vilkår i forhold til den jeg bruker når jeg først skal se om jeg kan vinne noe. Der vinner man beløpet auksjonen ender på i tillegg til gevinst. Budene der koster kun kr 2-6, alt etter prisklasse på gevinsten.

Det klages mye på disse 10 øres auksjonene, at det er gullgruver for dem som driver dem. Hva tror dere Norsk Tipping tjener da? Ja, jeg vet, de driver med gambling, ikke 10 øres auksjoner hvor man har påvirkning på sin egen vinnersjanse.

Hvilken side er det du bruker da, som er så bra?
 
Topp