Kjapp og trygg hosting for Wordpress

180.no er dette lov da??

sKrud

Meget sliten student
Sitter her å lurer veldig på hva jeg skal finne på med alle mine nye flott tall domener.. Så kom jeg over 180.no..

Om dere ser nederst på siden har de en flott index fra A-Å med linker til under sider med linker til alt mulig rar mellom himmel og jord..

Da selvfølgelig med linker videre til listingene i deres katalog..

Dette kan da ikke være helt etter boka..??? Ligner da svært på en metode Bolia bruke på å cloake sidene sine.. Men i motsettning til bolia har jo faktisk 180.no noe å framlegge på disse sidene..

Hva tror dere om dette??
Lov eller ikke?

Kan forrestn da bare slenge med at de har indeksert ca. 631 000 sider på domenet 180.no i google...............
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Nå må en ikke glemme at google faktisk ikke er noen gud, og de er langtfra noe internettpoliti.

Om denne metoden virker godt på andre søkemotorer uten at man blir bannet av den grunn er det godt mulig 180 rett og slett "driter" i google.

Ikke akkurat at de får så veldig lite type-in trafikk da :D
 

Gomlers

Member
OM ikke annet, så fant jeg iallefall en ny ordbok på nett.
180.no lista er jo en mil lengre enn vanlige ordbøker, på alle bokstaver - de har til og med ord
som ikke en gang eksisterer i noe som helst ordforråd. Og ja, det minner mistenkelig om bolia-metoden.
 

basicus

SEO Eggspert
Jeg kan ikke umiddelbart se hva som er problemet her - annet enn at de har vært smarte i hvordan de har bygd opp domenet. Ser helt fint ut dette ut ifra hva jeg kan skjønne.

Jeg har testa litt rundt dette med mye indekserte og cacha sider for en liten stund siden. Jeg fikk indeksert og cachet 350.000 sider i en ren DMoz-klone. Google oppfatta aldri at det var en ren klone - så jeg tok den ned til slutt.
 

picxx

Well-Known Member
Google oppfatta aldri at det var en ren klone - så jeg tok den ned til slutt.

Hva mener du google skulle gjort da?
Sider med duplikatinnhold blir ikke straffet av google, men den opprinnelige kilden blir belønnet. (mao. tjener man på at mange kopierer innhold du har på siden).
 

basicus

SEO Eggspert
Jeg var litt off-topic der ser jeg. Jeg kommenterte i grunn ikke hvorvidt klonen var straffbart, men at den beholdt indekseringen på så mange sider. Noe skrud hadde med i innlegget han startet tråden med.

Han skrev:
"Kan forrestn da bare slenge med at de har indeksert ca. 631 000 sider på domenet 180.no i google........."

Og det var det jeg kommenterte siden jeg testa akkurat dette med klonen.
 
Topp