Kjapp og trygg hosting for Wordpress

2 Nettsted med eksakt likt innhold

zapotek

Medlem
Jeg ser en del godt etablerte nettsted i Norge og utlandet (Med god pagerank og bra SERP) som rett og slett har det eksakt samme innholdet på 2 domener.

Hvor lurt er dette egentlig? Virker jo ikke som om de har fått noen straff fra søkemotorene pga det, snarere blitt belønnet.
 

Ole

Medlem
Jeg har prøvd det en gang. Det var ikke så veldig lurt :)

Kopierte over 100 sider fra ett nettsted til ett annet som en test på hvor ille Google så på dette. Det resulterte i at SERP'en til nettstedet det ble kopiert til falt som en stein.

Slettet alle de dupliserte sidene, men tre år senere blir nettstedet fremdeles straffet ved at alle nye (unike) artikler i den kategorien havner automatisk på side 318 i søk.
 

zapotek

Medlem
Ja, det var jo dette jeg også trodde. Saken er at det finnes flere veldig bra sider, som ranker sinnsykt bra i sine nisjer som gjør dette. Syns bare det er pussig at det funker.
 

zapotek

Medlem
Ja, på noen søkefraser rangerer de svært bra på det ene, og på andre fraser svært godt på det andre domenet.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Som oftest så er det rett og slett fordi Google sine crawlere ikke har lagt merke til det enda. Algoritmene til Google er jo trossalt stadig vekk under utvikling. Om det er duplikater er det bare et spørsmål om tid før en av de forsvinner!
 
Topp