Kjapp og trygg hosting for Wordpress

3-Steg För att Få en Bedre Facebook Markedsførings Strategi!

Hej!

Jag har lagat en video för folk i Norge som behöver hjälp med facebook marknadsföring tycker att det är väldigt lite av sån här information tillgänglig så ville sprida det så folk kan bli mer kunniga inom sånt här.


Så jag snackar om de 3 stegen för att få en bättre strategi här har ni det sammanfattat:

1: Skapa en Kundprofil

Lär dig vad dina följare gillar - du ska veta exakt vilka grupper av människor du vill attrahera till din facebook sida för de ska bli dina lojala följare och sedan dina lojala kunder så det är viktigt att du förstår vem det är.


2: Anpassa ditt Innehold

Lägg ut saker som din typiska följare gillar och vill dela med andra alltså ge dom nått som du vet de skulle älska och så de känner att du förstår dom.

3: Skapa en Relation

Gör inte några inlägg med"KJÖP NÅ” utan bygg upp en bra relation med dina kunder och anpassa utefter de gillar och sedan efter att du gjort detta kan du börja skicka in dom på din hemsida eller få dom att ta ett steg mot att köpa men skriv aldrig inlägg bara för att få kunder att köpa detta funkar inte längre och folk tycker bara sånt är tråkigt.

Hoppas detta hjälpte och ta gärna kontakt om ni vill veta mer! :)
 

Steven

Member
Steg 3 kommer helt annpå hvilken målgruppe. Hvorfor fungerer ikke Kjøp nå innlegg? Om det er ett produkt du selger mye av og ønsker å markedsføre ut Mot nye kunder må vel dette være ganske aktuelt. Er enig I at ikke alle produkter egner seg. Men jeg fikk en kraftig vekst i salg av mitt produkt da jeg markedsførte dette mot min målgruppe i alle fall. Skal sies at de var i alder 35-55. Altså gruppen som nå bruker Facebook aktivt. Da de yngre bruker andre sosiale medier mer Aktivt.
 
Steg 3 kommer helt annpå hvilken målgruppe. Hvorfor fungerer ikke Kjøp nå innlegg? Om det er ett produkt du selger mye av og ønsker å markedsføre ut Mot nye kunder må vel dette være ganske aktuelt. Er enig I at ikke alle produkter egner seg. Men jeg fikk en kraftig vekst i salg av mitt produkt da jeg markedsførte dette mot min målgruppe i alle fall. Skal sies at de var i alder 35-55. Altså gruppen som nå bruker Facebook aktivt. Da de yngre bruker andre sosiale medier mer Aktivt.

Du får se detta som en mer generell strategi det är svårt att träffa alla produkt typer i en video men det jag fokuserar mest på är att växa en facebook sida och inte sälja produkter, men håller med dig helt och hållet i vissa fall kan det vara optimalt att skicka ut sånna inlägg beroende på vad dina mål är och vem din målgrupp är absolut.
 
Topp