Kjapp og trygg hosting for Wordpress

301/302 redirects og adwords

Webby

Medlem
Jeg trodde Google så med ublide øyne på affiliates som redirecter direkte til produktsiden (merchants site). Men, jeg ser stadig vekk affiliateannonser som gjør dette.

Hva har de skjønt som ikke jeg har skjønt? :confused:

Tar veldig gjerne imot tips.
 

testdriver

Ha det bra..
Det er lov, men de viser kun èn annonse som fører til ett bestemt nettsted (dette gjalt ihvertfall for noen år siden...)

Meeeen, du kan bli bannet for det. Eller ikke. Kommer litt an på. Ingen som vet....

Seriøst, har du noe profitabelt gående i Adwords, sitt på gjerdet og ikke rør deg! Ikke rediger/last opp nøkkelord eller annonser. Algoritmen deres har gått amok og banner over en lav sokk. Store arbitrasjesider som ask.com, stapp fulle med adsense-annonser, får lov å annonsere på alle ord i ordboka til tross for at det er imot Adwords ToS, mens affilites blir bannet på livstid pga "dårlig brukeropplevelse". Vanskelig å ikke tenke at dette har noe med Googles nye, egne affiliatenettverk...

Nei, Webby. Det er ingen som kan svare deg på spørsmål om Adwords. Selv ikke deres egne ansatte.
 

testdriver

Ha det bra..
Mer: Nesten alle diskusjonene i Adwordsforumet på webmasterworld ender i om det man skal foreta seg kan få en bannet. Folk er paralysert og tør ikke gjøre noen endringer. Google har virkelig klart å få et tyskerinspirert grep om sine kunder.
 
Sist redigert:

Webby

Medlem
Ja, store G har virkelig klart å skremme folk. Men problemet er jo at ingen helt vet hva som er lov og ikke, og hva man kan bli bannet for eller ikke, skikkelig Kafka-prosess, egentlig. :mad:

Jeg har satt opp en redirect nå, og ifølge Tos burde det være ok, i og med at display url og reel url stemmer overens. Men skulle gjerne visst om onkel G regner det som "Black Hat" eller ikke.
 

Webby

Medlem
Vel, jeg tok sjansen. Ikke at det ble noen stor suksess, men ble i hvert fall ikke bannet.
Brukte 301- redirect og domenemasking, men annonsene blir ikke godkjent.
Etter et nøyere dypdykk i regelverket, skyldes det vel dette:

We monitor and do not allow ads with display URLs that redirect to different destination URLs.

Greit nok, men hvorfor er det da så innmari mange som slipper unna med det? Jeg ser slike annonser hele tiden. :rolleyes:
 

Webby

Medlem
Forresten skjønner jeg det ikke helt likevel, ut fra begrunnelsen. Jeg redirecter jo ikke til en annen destination url, men tvert imot er display url og destination url den samme.....
 
Topp