Kjapp og trygg hosting for Wordpress

360 klikk. 5 øre tjent.

peterandrej

pensjonert moderator
Ja, jeg tuller ikke. Har så langt denne måneden hatt 360 klikk på Tradedoubler og tjent svimlende 0,05 kr.

Noen bedre?

PS. Noen som kan forklare dette? Er det roboter som klikker eller hvem er det? Hadde jo ikke forventet millioner akkurat, men 5 øre? det var litt lite synes jeg..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vet du? På 5 øre gidder jeg ikke å sjekke.. hvis dette ikke blir bedre så kutter jeg ut tradedoubler og fokuserer på andre nettverk som jeg faktisk tjener penger på. Mange som sikkert tjener bra på TD, men jeg klarer det ikke.
 

Bjrl

Medlem
Da kan du i allefall ikke si "det er ikke fem flate øre å tjene på Tradedoubler"...

Men jeg tror kanskje at jeg ville evaluert bruken av programmene, eller hvilke programmer jeg kjører, om dette hadde vært resultatet. Selv har jeg testet ut mange av programmene hos Tradedoubler, og vet at noen overhodet ikke skaffer inntekter - mens andre er særdeles enkle å tjene på.

Mvh
Bjørn Jarle
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jo. Mest sannsynlig er jo de manglende resultatene min egen skyld, siden jeg nesten ikke gjør noe som helst for å tjene penger på TD. Har jo ikke helt brydd meg om TD, selv om jeg har tjent litt nå og da når jeg har skrevet litt poster der jeg promoterer enkelte produkter.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg promoterer nesten ikke TD. Til tross for at jeg har noen meget så relevante sider til TD innen reise, så konverterer TD sine reiseannonsører så inni helvete dårlig og promoterer så inni granskaugen dårlig og betaler ut enda dårligere, så det er rett og slett ikke verdt det. På reise for min del tjener jeg langt mer på Adsense og de gangene jeg har hatt tid enda mer igjen på å selge annonser selv.

10 956 visninger, 350 klikk og 2 kroner tjent. Det gir meg en klikkpris på 0.0057 kroner.

Når mitt nye reiseprosjekt endelig blir lansert kommer jeg ikke til å annonsere i det heletatt for TD. Problemet med TD er at dem er alt for store (dem har jo omtrent alle norske publishere i nettverket sitt) og alt for få annonsører. Det fører til at alt for mange sloss om annonsekronene. Og det er hovedgrunnen til at jeg ikke bruker TD.
 

Sindre

Medlem
Når det gjelder min erfaring med TD, så syntes jeg jo det var utrolig kult i begynnelsen å faktisk få bannere på siden. Det likte jeg. Det var 1. februar. I dag, 16. juni, ser jeg at jeg for første gang har klart å komme meg over 500 kroners utbetalingsgrensen. Det var kanskje på tide. I snitt har jeg altså bare tjent litt over 100 kroner hver måned på TD. Og det er jo ikke mye å leve på.

Akkurat denne måneden har jeg faktisk klart å tjene 94 kroner, på 308 klikk, men det hører altså unntakene til.

Så jeg driver og snuser på litt andre annonsenettverk nå.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er jo i slike tilfeller man kan vurdere om den annonseplassen du dedikerer til TD kan tjene deg mer om du bytter til noe annet, Sindre. Jeg for min del har mer eller mindre droppet TD.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er en merkelig sak. Jeg har til dags dato ikke hørt om noen som tjener gode kroner på TD! Lever de kun av at de er store og har spredd sine annonser over et så stort nedslagsfelt - eller er det noen der ute som tjener gode kroner på det?
Og, hvis du tjener kroner på det - er det da med en "normal" nettside - eller driver du med landingssider/PPC etc for at det i det hele tatt skal bli noe kroner ut av det?
 

Bjrl

Medlem
Hittil i år har jeg 6448 unike besøkende/klikk hos Tradedoubler. Dette har gitt en inntekt på 69.957,73 kroner. En lett blanding av annonser på egne sider, tekstlinker, iLeads/iSales, PPC/landingssider og bruk i nyhetsbrevene mine.

Det gir meg med andre ord 10-11 kroner pr unike klikk, og jeg syns det er temmelig brukbart (selv om jeg har andre kampanjer/programmer som jeg tjener mer på).

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Hittil i juni har jeg hatt 2 391 unike klikk med en affiliate utbetaling på 10 648,33.-
TD er et kvantitetsnettverk, og en må kjøre trafikk inn til sponsorene om en skal få noe resultat.

Synes resultatet er ganske så bra jeg, med tanke på at jeg mer eller mindre begynte med mainstream i november 2007.
Som Bjrl er ikke TD mitt beste nettverk, og forskjellen på oss er at jeg bruker ikke ppc annonsering ;)
 
Topp