Kjapp og trygg hosting for Wordpress

5000 nettsteder er ødelagt...

adeneo

Medlem
Hosten hadde nok for dårlig backup, men i artikkelen står det:

Det er liten trøst for kundene, hvor mange åpenbart heller ikke hadde sørget for sikkerhetskopier av egne data lokalt. I et diskusjonsforum flommer det nå over av fortvilte innlegg fra kunder som har mistet alt.
- Jeg er i sjokk. Alt er tapt. Det er helt umulig for meg å gjenskape alle årene med arbeid som er borte. Hele livsverket mitt har gått i vasken, skriver en.


Du er rimelig bra kørka i nøtta når du har ikke har tatt regelmessig kopi av "livsverket" opp igjennom alle de "årene med arbeid", helst på et par usb sticks, men i det aller minste på egen harddisk, så det er vel ikke bare hosten som ikke har fulgt helt med timen, men det er kanskje slik "down under".
 

zapotek

Medlem
Hosten hadde nok for dårlig backup, men i artikkelen står det:

Det er liten trøst for kundene, hvor mange åpenbart heller ikke hadde sørget for sikkerhetskopier av egne data lokalt. I et diskusjonsforum flommer det nå over av fortvilte innlegg fra kunder som har mistet alt.
- Jeg er i sjokk. Alt er tapt. Det er helt umulig for meg å gjenskape alle årene med arbeid som er borte. Hele livsverket mitt har gått i vasken, skriver en.


Du er rimelig bra kørka i nøtta når du har ikke har tatt regelmessig kopi av "livsverket" opp igjennom alle de "årene med arbeid", helst på et par usb sticks, men i det aller minste på egen harddisk, så det er vel ikke bare hosten som ikke har fulgt helt med timen, men det er kanskje slik "down under".

Stusset litt på den selv...
 

jagarock

Information Research & Analytics
whoa. de hackerne må ha gått grundig til verks isåfall. da må de jo ha klart å installere og kjøre et program som overskriver harddisken med random data i flere pass, om de bare har sletta filene på vanlig måte er det somregel en grei jobb å gjenopprette det.

sånne saker virker uansett som en reminder for folk da, ta backup, murphys lov osv.
 

Nutz

Med lem
Hvis noen føler at deres nettside er "livsverket", så bør de ta seg en god backup..
Null sympati for folk som ikke gjør dette, og hele dritten er bortevekk en dag. :)
Vi har nå fått så mange advarsler og sett så mange eksempler på at selv "sikkert som banken" går til helvete innimellom..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Personlig er jeg helt overnervøs på backups, og har derfor ordnet to daglige backups som tas automatisk av serverleverandøren. I tillegg skal jeg se om jeg får ordnet en automatisk daglig backup som overføres til en annen av mine servere, i tillegg til at jeg selvsagt tar egne backups som jeg da kopierer på eksterne harddisker.

Jeg har derfor til enhver tid fire-fem backups av innhold, lagret på ulike maskiner i ulike land i ulike byer. Jeg har et par backups i tyskland, en i Oslo, og et par i Tromsø.

Data er data og data går uvergelig en eller annen gang (kryss i taket) til helv***, så det gjelder å sikre seg. En del av mine kunder er såpass profilerte at det blir avisoppslag om nettsidene deres forsvinner eller f.eks blir hacket, så jeg tar ingen sjanser :)
 
Topp