Kjapp og trygg hosting for Wordpress

75 000 sites og kataloger.

zapotek

Medlem
For det første, du trenger ikke "legge til" siden din i noen søkemotorer. Så fremt du har linker mot siden din så finner de den likevel. Synes tilbudet ser veldig vagt ut. Ikke noe triks å registere i alt for mange kataloger på en gang verden over da Google fort kan plukke dette opp som spam.

Når det gjelder katalogoppføringer så har Picxx her på forumet et fint tilbud på registering i norske gratiskataloger (billig er det og):
Tjenester | Norske plugins
 

xenimus86

Medlem
Hallaisen

Katalogtjenesten din, kan du fortelle litt mer om den?
Er det god P.R. på de sidene?
Er de norske?
Risikerer jeg å bli sandboxed?
75 000 stk på hvor lang tid?

Svaret jeg fikk:
Hei

Takk for din henvendelse.

Du risikere ikke å bli sandboxed. Vår er faring er at man beholder god ranking på ubestemt tid.

Pakken aktiveres i løpet av et par dager. Pakken er i utgangspunktet internasjonal, men vi har videreutviklet den til også å gjelde norske forhold. Vi har en egen side for våre tjenester innen markedsføring på nettet. Se gjerne her for mer detaljert info: Nettreklame

Bistår gjerne hvis du har flere spørsmål eller ønsker å bestille.
 

Geir E.

Medlem
Hva tror du Google tenker når de ser at du har fått 75 000 linker fra "spam" kataloger? 75 000 spam kataloger kan ikke ta feil? ;)

Hadde dog vært morsomt å sett hva som hadde skjedd, dersom de faktisk har så mange kataloger.
 
U

Uregistrert

Guest
Stoler i hvertfall ikke på denne siden

Jeg stoler i hvertfall ikke på denne siden. Skrivefeil og lignende gjør at siden virker lite troverdig. I e-posten du fikk er det også skrivefeil. Der skriver denne personen "Vår er faring"

Kan ikke fordra stygge feil med som dette. Er det noe jeg hater, så er det orddelingsfeil.

De hevder i e-posten at siden er egentlig internasjon, men har utviklet det for det norske markedet også. Kan du be om en link til den internasjonale siden?

Her lukter det svindel...
 

Ah, det var der man hadde hørt om dem før, ja :)

Tok meg den frihet å lete opp selskapet i Proff Forvalt. Det første jeg legger merke til, er at Ya Design, til tross for at selskapet har eksistert siden 1995, ikke er mva-registrert. Så det kan umulig være snakk om fryktelig mye omsetning i selskapet (med mindre det er snakk om momsfusk her, men jeg har aldri likt å anta det verste om folk). Lite omsetning bekreftes også av innehavers skattetall: 0 i inntekt og 0 i formue i 2007 (og nei, det er ikke snakk om en person i skolealder). Det betyr selvsagt ikke at produktet er dårlig, men jeg synes likevel det er greit å ha slikt i bakhodet når man velger leverandør av en tjeneste.

Ser også at de bytter firmanavn ganske ofte. «Ya Design» har de hett siden 25. oktober i fjor. Fra januar 2007 til oktober 2008 het det Invictus, og i årene 2000-2006 het firmaet Kenton Management. Før det var firmanavnet Huser Økonomi og Personal. Jeg klarer ikke å la være å spørre meg selv «hvorfor?».

... og firmaet driver tydeligvis svært mangfoldig virksomhet. På nettsidene markedsfører de seg som et design- og webmarkedsføringsfirma, men det kommer også fram i bedriftsdatabaser at Ya Design fører regnskap for tre andre firmaer...

Skal også innrømme at jeg stusser veldig på denne setningen på hjemmesiden: «Ya Design er et internettbasert designbyrå som foretrekker å holde all vår kontakt med våre kunder og leverandører via epost. Dette er kostnadseffektivt og samtidig smidig for våre designere. Dette gjør at vi kan tilby kvalitetsdesign både raskt og rimelig.» Hvordan blir e-postkommunikasjon raskere, billigere og smidigere enn å ta telefonen når den ringer?

Har forsøkt, men det er ikke mulig å få en slik liste.

Da blir spørsmålet: Er grunnen til at det ikke er mulig å få en slik liste at selskapet ikke ønsker å bidra til å skape konkurrenter til seg selv, eller vil man få oversikt over disse 75 000 når man faktisk kjøper produktet? For hvis man ikke får det, vil det jo ikke være mulig å vite om man faktisk får det man betaler for.

Uansett: Jeg legger merke til at de skriver at de har brukt denne markedsføringspakken SELV. Da er det verdt å merke seg at et Google-søk etter "Ya Design"[/o] bare gir 18 600 treff. Og da er det mange av disse som ikke har noe som helst med Ya Design å gjøre ("me think ya design is nice"). Dersom denne pakken faktisk fungerte, burde det vel være minst 75 000 treff på Google som førte til Ya Design? De treffene som kommer opp på første Google-side i tillegg til firmaet hjemmeside og noen tråder i Webforumet er riktignok norske kataloger, så Ya Design har åpenbart klart å registrere seg i en del kataloger ... men selv om disse katalogene (bedriftsdatabasen, onlineguiden, purehelp) inneholder adresse og kontaktinformasjon til firmaet, er det ingen av dem som faktisk inneholder en URL. Og da sier det seg selv at man ikke får linkjuice av dem heller.

La oss se på hvordan det har gått for en annen av kundene deres: I bloggen deres skriver de om en kunde (jeg skal la være å nevne navnet deres her fordi jeg har forstått det slik at det er god kotyme, men klikk på linken) som har bestilt denne tjenesten (riktignok på et tidspunkt da den bare omfattet 55 000 nettsider), og i blogginnlegget jeg linker til blir denne markedsføringskampanjen evaluert som en suksess: Firmaet topper SERP i alle de store søkemotorene på sitt ønskede søkeord.

... vel, det skal også nevnes at dette søkeordet er en del av firmanavnet, og at dette er det eneste firmaet i verden som har dette søkeordet som en del av firmanavnet. Så det tror jeg egentlig at de hadde klart å oppnå uten denne markedsføringspakken også. Uansett: Et søk på firmanavnet gir 80 treff. Fortsatt et tall som er fryktelig langt under 55 000.

Det skal også påpekes at søk på link:yadesign.biz gir null treff. Det samme gjør søk etter link:nettreklame.com, og også søk etter linker til domenenavnet på kunden omtalt over.

Jeg ville definitivt ikke ha kjøpt noe slikt uten at jeg samtidig fikk vite hvilke kataloger det er snakk om, for man får jo ikke inntrykk av at disse linkene blir synlige i Google.

..........

Vel, dersom noen velger å slå til på dette, si gjerne fra hvordan det går. Og husk at dere har krav på masse gratis ting dersom dere bestiller nå:

Ya Design
Bestill nå og få gratis synlighetsanalyse! Vi foretar en analyse av din side og hvilke søkeord den er synlig på. Vi sender deg analysen kort tid etter vi har mottatt din bestilling på mail sammen med råd om hvordan du kan optimalisere siden for enda bedre ranking i søkemotorene. Verdi kr. 990,-

Gratis fonter
Bestill en eller flere av våre tjenester og vi sender deg GRATIS (samme dag som vi mottar din bestilling) en USB memory stick med 2GB lagringsplass, pluss et utvalg på over 7 000 gratis fonter fra vårt rikholdige arkiv av fonter. På memorysticken er det også et program for passordbeskyttelse av alt du lagrer på den, hvis du ikke ønsker at andre skal ha tilgang på det du lagrer uten din tillatelse.

Tviler på at fontene er av utrolig høy kvalitet, men en gratis memory stick ER en gratis memory stick.

Med andre ord: «Kjøp dette produktet til 1490,- kroner, og vi legger med produkter til 1980,- kroner gratis». Høres noe for godt ut til å være sant, er det som regel det, men dersom noen bestiller dette og frynsegodene ikke dukker opp, ikke glem å purre på dem.

Selv holder jeg meg langt unna.
 

let100

Medlem
Det var forresten jeg som skrev det innlegget som uregistrert. Det er tydelig at denne aktøren er userriøs, da jeg har lest om denne personen flere steder enn her. Forresten, han driver også en kjent nettbutikk hvor de selger fotballdrakter.

Mitt tips: Hold dere langt unna denne aktøren, dette er bare lureri og burde vært meldt inn til Forbrukerombudet, eller Tv2 hjelper deg.

Ryktepoeng gitt til Olafmoriaty for et svært bra innlegg.
 
Det var forresten jeg som skrev det innlegget som uregistrert. Det er tydelig at denne aktøren er userriøs, da jeg har lest om denne personen flere steder enn her. Forresten, han driver også en kjent nettbutikk hvor de selger fotballdrakter.

Mitt tips: Hold dere langt unna denne aktøren, dette er bare lureri og burde vært meldt inn til Forbrukerombudet, eller Tv2 hjelper deg.

Ryktepoeng gitt til Olafmoriaty for et svært bra innlegg.

Vennligst merk at jeg ikke har sagt at dette er lureri.
 
Topp