Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Acer laptop får ikke kontakt med projektor

sta

Medlem
Jeg har en Acer Aspire 2930 laptop som helt frem til nå har fungert knirkefritt med alle prosjektorer og VGA-skjermer jeg har koplet til den. Men her for et par dager siden sluttet det plutselig å virke. Nå får jeg ikke lengre bilde på prosjektoren. Laptoppen detekterer at noe blir koplet til VGA-porten for skjermoppløsningen endrer seg, men ingenting kommer frem på den eksterne skjermen. Har testet mot 5-6 forskjellige prosjektorer, alle med samme resultat.

Har nå brukt noen timer på å søke på Google men finner ikke noe som har hjulpet. Er det noen eksperter her som har noe tips å komme med?
 

Nutz

Med lem
-Ikke umulig at utgangen har gått.
-Ekstern skjerm muligens på en eller annen måte er deaktivert i driver.
-Kanskje fikle litt med knappen som Fn-velger mellom LCD-Crt etc..
 

sta

Medlem
Takker for gode forslag.

Jeg har rotet mye rundt i innstillingene for driveren og prøvet alle mulige kombinasjoner av Fn-knappene uten hell.

Stiller jeg driveren inn til å utvidde skrivebordet til den eksterne skjermen får jeg faktisk frem bilde på prosjektoren, men det er veldig svakt og med mye støy på. Det er kanskje et godt tegn på at VGA-porten er gått?
 

Nutz

Med lem
Så lenge det er liv, -er det håp. :)
Mulig du skal se på listen over skjermer som ligger i "systemet", kan hende at du har klart å konfigurere en ekstern skjerm med spinnville innstillinger som blir tvunget aktivert.

Har ofte fått grisete innstillinger i forbindelse med drivervalg her, "umulig å rette", løsningen var å fjerne driver både for skjermkort og skjerm, legge dette inn på nytt igjen.
Det høres drastisk ut, men har man drivere som man vet funker liggenes, så starter windows med standard-universal-drivere likevel, selv om de spesialsydde er borte.

Vet ikke hvor desperat du er ang. dette, men jeg hadde forsøk dette for å eliminere tvil ang. drivere.
 

Nutz

Med lem
Hadde en Acer i mange år selv, og den sviktet ikke, der var det jeg som sviktet, klarte å knekke skjermen med ei dongle som lå på tastaturet når jeg stressa klappet igjen "lokket". :) Ble for dyrt å kjøpe ny skjerm.. InfoCare hadde blodpris x3 på den.
 

Nutz

Med lem
Kanskje andre her kan bekrefte dette med drivere?
At det ikke er noen særlig risiko å fjerne skjermkortdriver fra systemet, da windows bruker sin egen der den ikke finer en definert i registeret..

Skjermen vil da komme opp som i sikkermodus.

(Hmm. -Mulig du skulle se om du fikk kontakt med projektor i sikkermodus først?)
 
Topp