Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Add to kaboodle script

Robinp

Medlem
Hente produktinformasjon fra eksterne sider

Hei

Jeg holder på med å lage et scripts som henter ut produktinformasjon fra eksterne sider, men har insett at det blir et stort arbeid for å dekke de uttallige måter folk beskriver produkter på utifra kildekoden. Produkt navn og beskrivelse går som regel bra ettersom det er innarbeidet praksis tydeligvis å putte dette i meta tags som jeg bare bruker get_meta_tags på, men pris og bilde varierer mer som jeg sliter litt med å hente til tider.

Har søkt litt rundt på google angående lignende script, dog ikke funnet noe gode eksempler, bare folk som vil ha noe helt likt.

Så jeg lurer på om det er noe som vet om noe s script som jeg kan kopiere fra?
Eventuelt noe tips jeg bør ta med meg for å lage dette.?
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Må nok lage/tilpasse en slags unik profil for hver nettside du akter å innhente data fra.
-For å isolere i hvilke elementnavn det du er ute etter ligger.
Hvor og hvordan data plasseres er helt avhengig av script og hvilken template/layout som er brukt. Så er det også mange "brukerdefinerte felt" som er knyttet opp mot hvilke varetyper som presenteres.
Glem å finne noen universal-løsning som virker ut av boksen da det absolutt ikke finnes noen global standard for hvordan et produkt skal presenteres.
Men du kan gå ut i fra at samme side følger en slags standard for hvordan produktene presenteres. (Hvis ikke alt er manuelt snekret sammen da)
 
Topp