Kjapp og trygg hosting for Wordpress

AdMatch er lansert

Mats@TD

Medlem
TradeDoubler lanserer AdMatch!
Vi er svært glade for å kunne introdusere lanseringen av vår nye kontekstuelle annonseløsning - AdMatch. Du finner mer informasjon om AdMatch når du er logget inn i TradeDoubler under Annonsebehandling > AdMatch. AdMatch skanner innholdet på din nettside og serverer automatisk de mest relevante annonsene fra annonsørene du har søkt på. Dette gir mer relevante annonser, holder dine annonser oppdaterte og øker konverteringen.

AdMatch gir deg som publisher avanserte funksjoner som negative nøkkelord, manuel matching og fallback nøkkelord. TradeDoublers AdMatch betaler også ut på iSale, eller visningssalg, på samme måte som TradeDoublers grafiske elementer.Etterhvert som samtlige TradeDoubler annonsører får oppdatert sine annonser og lagt ut tekstannonser vil TradeDoubler kunne tilby hundrevis av kontekstuelle tekstannonser og kontekstuelle bannerannonser. I tillegg vil AdMatch kunne søke gjennom over 180 000 produkter i våre annonsørers product feed.

Det er tre former for AdMatch annonser:

1. Tekst annonser

textads.jpg


Enkelt for å tilføye og integrere i innholdet på siden, hvit bakgrunn på annonsene for en nøytral type annonse som likevel driver sterke resultater, spesielt når utseendet er tilpasset for å integreres best mulig på din side.

  • Et utvalg av størrelser tilgjengelig
  • Tilpass utseende på annonsen
  • Bruk automatisk eller manuell matching
  • Legg til negative søkeord for å ekskludere
  • Kun for annonsører du har søkt på

2. Produktannonser

productads.jpg


Bygg disse inn i ditt innhold for å utheve produktene, spesielt på produktorienterte sider. Dra nytte av den store produktdatabasen med daglig oppdatert informasjon.

  • Et utvalg av størrelser tilgjengelig
  • Tilpass utseende på annonsen
  • Kun for annonsører du har søkt på
  • Filtrer på spesifikke produktkategorier
  • Bruk automatisk eller manuell matching
  • Legg til negative søkeord for å ekskludere

3. Bannerannonser

imageads.gif


I stedet for å manuelt velge ut bannerannonser du vil ha på siden din, bruk AdMatch bannerannonser(inkluderer bilde, HTML og Flash) for å være sikker på at du alltid treffer brukerene dine med de mest relevante og oppdaterte annonsene.

  • Enkelt hent ut en kode
  • Bruk bilde, HTML, Flash eller alle typer
  • AdMatch vil velge annonser relevant for ditt innhold
  • Bruk negative søkeord for å ekskludere
  • Kun for annonsører du har søkt på


Anbefalt lesestoff

Les brukerveiledning
Les FAQ
Les "Best Practices"
 

sKrud

Meget sliten student
Ser bra ut dette her.. Kanskje litt dumt at tekst reklamen er så lik adsense.. Da dette strider mot deres rettningslinjer...:(
En annen ting er at man nå bør søke på alleprogram som er tilgjengelig hos tradedoubler..
Hvordan er der forresten med å vise annonser på tvers av landegrensene?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Og, når en mann sier "lovende" regner jeg med at din konto eksploderte med inntektsøkning! Eller er det noe annet du tenkte på når du sier "lovende" ??

Hehehe, tja, DET er vel litt tidlig å si noe om, har det foreløpig bare på en testblogg, men det er enkelt å sette opp og alt mulig, og annonsene som kommer der ser ut til å treffe relativt bra også.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det som er interessant er jo å se om det faktisk gir resultater på bunnlinja!

Det dumme er vel at tekstannonsene kræsjer med adsense og da vil vel jeg være litt skeptisk til å bruke et så lite nettverk som faktisk TD er! Dvs adsense gir meg mer enn TD til nå....
Men, skal innrømme at det er fristende å kjøre en testperiode på et domene ja!
 

Keanu

Geek
Jeg tester AdMatch på en side nå, og har støtt på et lite problem, som kanskje Mats kan svare på?

Jeg har en banner (468x60) og et leaderboard (728x90) som vises på siden, begge som produktannonser og viser to produkter hver. Problemet mitt er at begge to velger de samme to produktene hver gang. Er det noen måte å forhindre dette?
 

Mats@TD

Medlem
Skal prøve å svare på litt spørsmål her..

Flott med tilbakemeldinger og ønsker. Disse kan jeg sende videre til utviklingsavdelingen.

Er alle annonsørene i TD med på dette? Hvis ikke, hvilke er med?

Alle annonsører er med, men ikke alle annonsører har enda productfeeds (som trengs for product ads) eller har laget tekstannonser. Alle annonsører i TradeDoubler vil ha tekstannonser innen kort tid. Productfeeds egner seg ikke for alle annonsører og dette er mest aktuelt for typiske nettbutikker.

Keanu skrev:
Jeg har en banner (468x60) og et leaderboard (728x90) som vises på siden, begge som produktannonser og viser to produkter hver. Problemet mitt er at begge to velger de samme to produktene hver gang. Er det noen måte å forhindre dette?

Evt. kan du bruke negative nøkkelord på en av annonsene (Under avansert oppsett). Kan du sende meg URLen på PM så kan jeg få sjekket hva den matcher opp mot?

sKrud skrev:
Hvordan er der forresten med å vise annonser på tvers av landegrensene?

Crossborder fungerer som vanlig. Dvs. du vil kun få utenlandske annonser på dine utenlandske site IDs. Det er ikke mulig å "kombinere" norske og utelandske site IDs enda hvis det er det du tenker på. AdMatch er lansert i alle TradeDoubler land.
 

Mats@TD

Medlem
Det er samme provisjon som annonsøren har på vanlige annonser. Dvs. er det er CPA, CPC eller CPM. Alt kommer ann på hva slags betaling annonsøren allerede gir. Det er ingen spesiell betaling på AdMatch.
 

picxx

Well-Known Member
Har testet dette, fikk ei bok på 5 av 5 annonser på siden når jeg valgte produktannonse med bilde. Synes det bildet som vises hos TD er noe missvisende om man bare får dette, og jo, jeg har søkt på alle annonsører, men likevel vises bare denne jævla boka fra bokkilden som skal selges for 1 krone,og alle fem på siden er de samme.....skaffet meg ikke akkurat tiltro ...
 
Topp