Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Ads rarely show due to low quality score"

Ikke helt ukjent beskjedd et her, men denne gangen sitter jeg fast i hva jeg skal gjøre. Jeg aner ikke. Noen tips? Har forandra annonsen, har sjekka at stikkorda gjelder det samme emnet etc.. Helt tom for ideer her.
 

kongen

kongemedlem
Kan du poste søkeordet og annonsen din?

Vanskelig å fortelle hva du kan forbedre når vi ikke vet utgangspunktet...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Siden du kommer med et så utrolig utfyllende innlegg, så skal jeg fyre tilbake med et like utfyllende svar:

Du må få høyere QS, så vil annonsene dine vises ofte. Dette kan du gjøre ved å indentifisere de faktorene du gjør en dårlig jobb på og forbedre de områdene. Da vil nok alt bli bra.
 
Kan du poste søkeordet og annonsen din?

Vanskelig å fortelle hva du kan forbedre når vi ikke vet utgangspunktet...

Hmm hvor merkelig det enn høres ut, men nei.. Har funnet en nisje som har mye søk men lite konkurranse, serru.. Ikke gira på å gi vekk ideen... :rolleyes:

Tenkte kanskje det fantes en sånn standard-greie man kunne bruke for å rette på sånt som dette.


Siden du kommer med et så utrolig utfyllende innlegg, så skal jeg fyre tilbake med et like utfyllende svar:

Du må få høyere QS, så vil annonsene dine vises ofte. Dette kan du gjøre ved å indentifisere de faktorene du gjør en dårlig jobb på og forbedre de områdene. Da vil nok alt bli bra.
Beklager det, men igjen, tenkte bare det kanskje fantes en sånn "standard"-greie man kunne bruke for å se over. En mal eller noe i den retningen.
 

kongen

kongemedlem
Hmm hvor merkelig det enn høres ut, men nei.. Har funnet en nisje som har mye søk men lite konkurranse, serru.. Ikke gira på å gi vekk ideen... :rolleyes:

Tenkte kanskje det fantes en sånn standard-greie man kunne bruke for å rette på sånt som dette.

Hmmm...

Tenkte jeg skulle legge inn et ScreenShot bilde fra en av mine AdWords kampanjer som viser Quality Score 10, men jeg kunne ikke laste opp bildet, bare sette inn et bilde fra en http-plassering... og jeg har ikke lyst til å legge ut bilde på en av mine domener.

Ja, det finnes en "standard-greie" for å få høy quality score...
 

picxx

Well-Known Member
Hmmm...

Tenkte jeg skulle legge inn et ScreenShot bilde fra en av mine AdWords kampanjer som viser Quality Score 10, men jeg kunne ikke laste opp bildet, bare sette inn et bilde fra en http-plassering... og jeg har ikke lyst til å legge ut bilde på en av mine domener.

Ja, det finnes en "standard-greie" for å få høy quality score...

QS hos google går til 30 så 10 er vel egentlig ikke noe særlig?
Om du har en "standard greie", hvorfor ikke linke til den?...eller er den hemmelig, og kan bare vises til "riddere av det runde idiotiske bord av bæverfløas orden"?
 

kongen

kongemedlem
QS hos google går til 30 så 10 er vel egentlig ikke noe særlig?
Om du har en "standard greie", hvorfor ikke linke til den?...eller er den hemmelig, og kan bare vises til "riddere av det runde idiotiske bord av bæverfløas orden"?

QS på AdWords annonser går til 10 (bedre får du det ikke).

Reglene for høy QS, kalt "standard greie", står hos Google etter du har logget inn i din AdWords konto, og ettersom du må logge inn kan det ikke linkes til...

Hvorfor skal alle lete etter en "hemmelig greie" når den sikreste kilden i dette tilfellet er Google selv? De har mange videoer som forklarer enkelt, og de har god informasjon til hvordan man kan få mest ut av annonsene.
 
Forresten noen tips til hvordan man kan lage annonser litt kjappere? Et program eller noe? Må jo ha sporing på annonsene for å kunne følge med på hvem man tjener noe på, og da tar det himla lang tid å lage en og en. Går ut i fra at det finnes en raskere måte?
 
Forstår jeg det rett om du har alle stikkorda dine under samme annonse? Hva med variasjoner i annonsetekst og sånt da?

Måten jeg gjør det på, som my uerfarne ass fikk høre var mest praktisk(?), var at man lager en annonse for hvert søkeord. Også siler man ut de dårlige etterhvert. Dette tar jo _sykt_ lang tid, drive å skrive annonser hele dagen. Må være en kjappere måte å gjøre det på..

Edit: forresten noen som har erfaring med SpeedPPC opensource?
 

Fredrik

Medlem
Nei du legger inn alle søkeord i samme annonse og så siler du vekk de ordene du ikke vil ha. Når det er klart så kjører du ulike annonse variasjoner med alle søkord. Det tar ikke mer enn et par minutter å opprette en annonse eller flere med feks 20 søkeord.
 
Hvis du vil ha høy QS bruker du unik annonse for hvert eneste søkeord.
Var det jeg tenkte jeg og, er samme metode som jeg bruker, og det tar sykt lang tid. Noen tips til å få opp farta litt?

Edit: hver annonse må jo skrives tilpasset søkeordet? Da må man jo faktisk skrive en og en annonse? Eller går jeg glipp av noe vesentlig her?
 
Topp