Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense, Adwords og Checkout - Hånd i hånd

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg sitter her og dagdrømmer, og håper at disse 3 produktene en gang i nær fremtid vil jobbe sammen. Dette er hva jeg ser for meg:

Alle mine penger som ligger gjemt i det virtuelle google system, ligger i en felles Checkout-konto. Hver gang jeg tjener penger gjennom Adsense, så overføres disse pengene til Checkout. For å tjene enda mere penger, så bruker jeg Adwords (Som trekker fra Checkout kontoen) til å kjøre igang kampanjer, som fører til at jeg får mer trafikk, som igjen fører til høyere inntekt på Adwords og salg gjennom Checkout. Jeg tjener da penger både gjennom Adsense og Checkout.

Når jeg har tjent et overskudd, så kan jeg

A) Overføre penger fra Checkout kontoen, til min vanlige bankkonto (eller firmakonto).
B) Bestille ting direkte fra Checkout, og slippe unna masse overføringsgebyrer, prosenter og avgifter (For noen kanskje til og med skatten, all den tid ikke skattepolitiet i Norge ikke har tilgang til Checkout). Man kan handle stort sett det meste virtuelt, alt fra elektronikk til reiser.

Tror dere Google vil åpne for denne muligheten i en nær fremtid?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Tror ikke den er så veldig nær oss, men man trenger vell ikke være rakettforsker for å forstå at dette burde være planen fra Google...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg vet faktisk ikke om jeg tror dette er planen deres. Adwords og adsense er jo allerede godt etablert, så hvorfor har dem ikke åpnet for denne muligheten mellom disse to programmene enda da?
 
Topp