Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense annonse med bilde ved siden av

Web2000

Medlem
Har i dag fått mail fra google om at jeg bryter retningslinjene. Er litt usikker på hva de mener, men slik jeg forstår det er det ikke lov å ha et bilde ved siden av en adsense annonse som kan forveksles med annonsen.

Stemmer dette??
Synes dette er veldig rart, og det vil mer eller mindre ødelegge mye av konverteringen spør du meg
 

Ståle

Medlem
Stemmer dette??
Synes dette er veldig rart, og det vil mer eller mindre ødelegge mye av konverteringen spør du meg

Ja, dette stemmer. Det er nå en stund siden (flere år) de kom med den regelen, og det har noe med at du ikke har lov til å trekke oppmerksomheten fra brukeren til annonsen med forskjellige metoder.

For å skape best mulig trafikk skal brukeren tiltrekkes av annonsen, og ikke bildet som er på siden av annonsen.

Tatt ut fra TOS:
Encouraging Clicks
Publishers may not ask others to click their ads or use deceptive implementation methods to obtain clicks. This includes, but is not limited to, offering compensation to users for viewing ads or performing searches, promising to raise money for third parties for such behavior or placing images next to individual ads.

Les mer om reglene rundt bruken av Adsense her:
https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?hl=en&answer=48182
 

Web2000

Medlem
Ok. Da må jeg endre litt på oppsettet mitt. Hvis jeg f.eks da har en adsense annonse øverst på siden, så jeg min egen tekst under det.. Har jeg da lov til å ha et bilde nederst på siden da? (er det kun rett ved siden av adsense annonsen det ikke er lov til å ha bilde)
Eller vil dette og komme i konflikt med retningslinjene?
 

Ståle

Medlem
Ok. Da må jeg endre litt på oppsettet mitt. Hvis jeg f.eks da har en adsense annonse øverst på siden, så jeg min egen tekst under det.. Har jeg da lov til å ha et bilde nederst på siden da? (er det kun rett ved siden av adsense annonsen det ikke er lov til å ha bilde)
Eller vil dette og komme i konflikt med retningslinjene?

Selvfølglig har du lov til å ha bilder på sider som inneholder adsense. ;)

Enkelt forklart, du har ikke lov til å ha bilder som du med vilje har lagt til på siden for å få flere klikk på adsense.

Her er noen eksempler som ikke godkjennes:
FruitImages.png


GameImages.png
 
Topp