Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense dårlig CPC

enurs

Medlem
Hei,

Er det noen som bruker adsense og opplever at CPC har gått ned ganske så mye nå i Januar i forhold til tidligere mnd?

Snitt for CPC var vel rundt 5,5kr men er nå nede på 3,25 kr
 

zapotek

Medlem
Lavere CPC for meg også. Har en syltynn teori om at det skyldes de nye pilene, som fører til at brukeren klikker på andre (dårligere betalte) annonser på sidene.
 

enurs

Medlem
Ja kanskje det er slik.
Min RPM ligger rundt 50 kr som er lik mnd før.

En ting som er litt merkelig er at når CTR går ned under 2 % øker CPC opp mot 4kr.
Er CTR over 2% går CPC ned mot 3 kr

Har tidligere ligget på 1-1,4 % i CTR men ligger nå rundt 2 %
 

Bjrl

Medlem
Nei, opplever det ikke slik. Virker stabilt og greit. Har sjekket de tre nettstedene mine som står for de største inntektene for meg via Adsense, og da ser det slik ut:

Nettsted 1:
Snitt-CPC november 29,20
Snitt-CPC desember 26,34
Snitt-CPC januar 27,30

Nettsted 2:
Snitt-CPC november 20,24
Snitt-CPC desember 16,36
Snitt-CPC januar 18,32

Nettsted 3:
Snitt-CPC november 6,60
Snitt-CPC desember 8,24
Snitt-CPC januar 7,09

Så det ser ikke ut til å være endringer utover helt ordinære svingninger, utfra mine nettsteder.
 

enurs

Medlem
Det er ca 30-40 klikk om dagen.
I mitt eksempel over ser du at min CRT går opp men klikk pris ned.

Jeg har 200-250 klikk om dagen men som sagt ikke like høy CPC som du.
 

enurs

Medlem
Det er over mnd. Klikk går opp med CPC ned mot tidligere mnd.
Jeg har lest på nett at mange sliter med dårligere CPC siden 1 Januar.

Kan være at markedet ikke annonserer så mye i Januar noe som kan være logisk så vi får se i februar
 

zapotek

Medlem
Kan være at markedet ikke annonserer så mye i Januar noe som kan være logisk så vi får se i februar

Da må det være noe spesielt med januar 2013, for CPC var på normalen denne måneden både i fjor og forfjor. I år er det tydelig dårligere, og jeg er nesten bombesikker på at det ikke er en tilfeldighet.

Flere som har nedgang i CPC denne måneden?
 

Kassimaja

Geocacher
Nå bruker ikke jeg Adsense, men et annet CPC nettverk og jeg har hatt tidenes måned. Det beste resultatet noen gang gang... Litt mere trafikk har jeg også hatt, men ikke noen som på noen måte kan rettferdiggjøre en slik økning *karma*
 

Kassimaja

Geocacher
Scandinavian adnetworks
 
Topp