Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense for search

Atlas

Medlem
Er det noen som bruker Adsense for search?
Hvilke erfaringer har dere?
Kan det betale seg å ha den på nettsiden?
Jeg tenker på hva inntjeningen er sammenliknet med Adsense-annonsene??
 

Ståle

Medlem
Jeg bruker det på en del sider, og det gir litt ekstra inntjening, men ikke mye. Har litt over 10% CTR. Det vil si at på 100 søk blir det 10 klikk. Disse gir igjen ca $1.
 

zapotek

Medlem
Det er jo umulig å svare kategorisk på et slikt spørsmål. Klikkene betaler etter hva brukerne på siden søker på. Har du en side om kredittkort vil brukerne mest sannsynlig søke etter emner relatert til dette og vil gi bra betalt pr klikk. Har du derimot en side som feks. musikk vil du oppleve dårligere klikkpris.
 

Atlas

Medlem
Det er jo umulig å svare kategorisk på et slikt spørsmål. Klikkene betaler etter hva brukerne på siden søker på. Har du en side om kredittkort vil brukerne mest sannsynlig søke etter emner relatert til dette og vil gi bra betalt pr klikk. Har du derimot en side som feks. musikk vil du oppleve dårligere klikkpris.

Helt enig.
Jeg er selvfølgelig klar over at man ikke kan svare kategorisk på det.
Jeg ville egentlig også bare høre om andre brukte Adsense for search og deres erfaringer med det.
 

zapotek

Medlem
Nøkkelen til suksess med Adsense (og alle affilateprogram) er å prøve seg frem. Sett opp en custom søkeboks en ukes tid Atlas så ser du om det gir noe gevinst.
 

Atlas

Medlem
Nøkkelen til suksess med Adsense (og alle affilateprogram) er å prøve seg frem. Sett opp en custom søkeboks en ukes tid Atlas så ser du om det gir noe gevinst.

Er bare litt bekymret for om det vil påvirke inntjeningen fra Adsense-annonsene, da den faktisk er temmelig bra.
Men må vel bare prøve :)
 

Ståle

Medlem
Jeg mener at hvis jeg utover Adsense-annonsene også sitter Adsense for search inn, så kan det virke som for mye reklamer på siden. Og det kan vel få folk til å klikke mindre? Bare en teori selvfølgelig :cool:

Du skal ikke se på adsense for search som reklame, men en verktøy for dine brukere. Nettstedet ditt skal bli bedre med adsense for search enn uten. Det at du tjener litt penger på det skal være et pluss, og ikke nødvendigvis motivasjonen.
 

zapotek

Medlem
Du bytter selvsagt ut det eksisterende søkefeltet ditt med adsense søkeboksen. De fleste brukerne ser ikke på det som reklame (det er bare en teori selvfølgelig ;).

Bra side og fin nisje du har forresten :)
 

picxx

Well-Known Member
Som Ståle sier er ikke søkeboksen til adsense "reklame" på siden din, men et verktøy for å avhjelpe dine brukere. Om du også tweaker afs ved å definere hvilke sider den skal søke i (du kan definere opp til 20 sider) vil søkene bli veldig målrettede og mye bedre enn et vanlig søk i google.

Min erfaring er omtrent det samme som Ståle. Ca. 10%CTR fra søkeside til annonse (De aller fleste ser dog enda ikke annonser på googles sider som annonser, men som relevante søkeresultater). Mye penger blir det ikke, men mere enn om jeg kun hadde hatt et internt søk på siden.
 
Topp