Kjapp og trygg hosting for Wordpress

adsense gir dårlig utbytte

Hei.

Jeg driver siden freewallpapersbox.com. Jeg har nå gjennom 4 måneder allerede klart å opparbeide meg en god del trafikk. Som dere ser så bruker jeg adsense på siden, men det gir alt for lite i kassa. F.eks gir ikke 10 klikk mer enn 1kr. (det hender at jeg plutselig kan få opptil 30kr for ett klikk, men det er sjedent)

Jeg er klar over at wallpaper-sider ikke gir de høyest betalende annonsene, men likevel.. Det må da være noe jeg kan gjøre? Blokkere annonser som gir dårlig utbytte? Legge til mer tekst og prøve å endre hvilke type annonser jeg får opp?

Er det noe annet jeg kan bruke istedenfor adsense?

Håper å få noen tips her, da jeg vet dere er eksperter på det å tjene penger på nett! :)
 

zapotek

Medlem
Den korte historien: Du er i feil nisje.

Annonsørene vil ikke betale mye for klikk fra din side da det er vanskelig å tjene penger på trafikk fra en wallpaperside. Om du derimot hadde en side om f.eks. kredittkort, så tjener en kredittkorttilbyder store penger på hver besøkende fra deg som konverterer til et salg. Derfor en han villig til å betale mer pr klikk (noe han må siden det er stor konkurranse). Litt rotete forklart men håper du skjønner...
 

metallian

Medlem
Vil anbefale deg tradedoubler (aff.lenke), de har godt utvalg av programmer-det meste betaler bedre enn adsense på denne type sider. De har mulighet for crossover slik at du kan hente programmer fra andre land også.

Av engelskspråklige kan nevnes buy.at, zanox.com og clickbank (varierende typer) men må presisere at jeg knapt er mer enn registrert hos disse selv.
 

picxx

Well-Known Member
Hvor mye ville du betalt i annonsering på en side brukerne oppsøker i all hovedsak fordi produktet de ønsker er gratis?
 
zapotek: selv om jeg er i "feil" nisje så må det vel gå an å tjene mer enn det jeg gjør idag? Hvis jeg f.eks hadde en avtale med play.com, så er jeg nesten sikker på at klikk til dem ville resultere i en god del salg.

metallian: jeg er med i tradedoubler. Har tilgang til både norske og engelske annonser. Problemet er at jeg har besøkende fra de fleste land, så en annonse fra england som viser bl.a pund i annonsen vil være lite appellerende for en besøkende som er fra india?
 
Hvor mye ville du betalt i annonsering på en side brukerne oppsøker i all hovedsak fordi produktet de ønsker er gratis?

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror mine besøkende fint kan bruke litt penger på andre ting, bare at wallpapers ikke er noe man lenger betaler for (svært sjeldent).
 

picxx

Well-Known Member
Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror mine besøkende fint kan bruke litt penger på andre ting, bare at wallpapers ikke er noe man lenger betaler for (svært sjeldent).

Alle bruker penger på andre ting, men jeg går ikke til en side som tilbyr gratis wallpapers for å finne ut hvor jeg kan kjøpe f.eks. bøker.
På en side med gratis reiseråd derimot kan det godt være jeg bestiller hotell, og på en side med gratis biltips kan jeg nok også bestille dekkskifte.

Ta en titt på segmentet og finn ut HVA dine besøkende kunne tenke seg å bruke penger på.
Finn deretter en CPA annonsør og bruk denne på siden isteden for adsense.
 
I såfall kan du jo kjøre på med affiliate-programmet til play.com? Finner det hos buy.at.
Jeg har registrert meg der nå. Så får vi vente å se..

Alle bruker penger på andre ting, men jeg går ikke til en side som tilbyr gratis wallpapers for å finne ut hvor jeg kan kjøpe f.eks. bøker.
På en side med gratis reiseråd derimot kan det godt være jeg bestiller hotell, og på en side med gratis biltips kan jeg nok også bestille dekkskifte.

Ta en titt på segmentet og finn ut HVA dine besøkende kunne tenke seg å bruke penger på.
Finn deretter en CPA annonsør og bruk denne på siden isteden for adsense.
Det har du helt rett i. Hvis jeg skulle gjette hva mine besøkende kunne tenkt seg å bruke penger på måtte det vært noe som lcd/led-skjerm, spill..

Hvis jeg velger f.eks å lage en side om bøker, burde da siden være på engelsk?
 
Norsk eller engelsk? Jeg lager nå ikke engelskspråklige sider lenger; hovedsakelig på grunn av elendig konvertering (og dels fordi jeg bruker mye lengre tid på å skrive engelske tekst). Trafikken trenger ikke bli høyere med et internasjonalt språk ettersom konkurransen for å bli sett er dertil sterkere. Ellers hadde picxx en utmerket forklaring angående ditt første spørsmål.
 

testdriver

Ha det bra..
De besøkende vil ha noe gratis, så hvorfor ikke annonsere for noe "gratis"?

Gratis-kampanjene på mmmedier er et eksempel på noe som kanskje kunne fungert bedre. Noen vet sikkert om et internasjonalt alternativ.
 
Topp