Kjapp og trygg hosting for Wordpress

AdSense - hvor mye kan man regne med å få inn?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg tror igrunn du vil få en ræva CTR, siden du sikter deg på norske webmastere (ser iallefall slik ut utifra det du skriver om). Norske webmastere trykker ikke på annonser, så enkelt er det. Hva CTRen er for nisjen vet jeg ikke, da jeg ikke orker å bruke Adsense her på WF. Jeg synes Adsense får nettsider til å se billig ut, så derfor kommer ikke det med det første her på WF.
 

funkyboy

Medlem
@tyr897 og Kenneth: Ja, har tenkt litt på det. Er temmelig bannerblind selv. Og tror nok også de fleste andre som driver med webproduksjon av noe som helst slag også er det. Men når det gjelder segment, er det ikke i hovedsak Norge jeg hadde tenkt på, selv om domenepolitikken peker dithen (hadde egentlig en helt annen idé med domenet for noen år siden). Da tror jeg jeg heller hadde gått for å skrive på norsk. ;)

Nei, det ser kanskje litt billig ut..? Men man kan style AdSense ganske bra, har jeg oppdaget (men enda ikke gjort, hehe). Hovedsaklig er denne bloggen kun et tidsfordriv for å ha et lite tumlested på privaten, men får se hva det utarter seg til å bli på sikt. Valgte engelsk som språk, da jeg enda har et stykke å gå for å skrive bra tekster på engelsk, samt at det også kan generere mer trafikk internasjonalt (dog det burde nok heller vært et .com, .net eller .org- domene).

@tyr897: Referrals? Går ut ifra at du mener som å drive inn målrettet trafikk til andre, eller har det tilfeldigvis kommet noen affliate- programmer med referrals som navn..?

Som sagt får jeg se litt etterhvert hva det blir til (når jeg har fått ferdig design og finpusset litt her og der), men kunne tenkt meg noen 468- bannere/ boards. Så da blir det nok å se meg om etter noen flere alternativer. :)
 

picxx

Well-Known Member
Men man kan style AdSense ganske bra, har jeg oppdaget (men enda ikke gjort, hehe)

Ville nok satt meg godt tilrette med en kaffekopp og lest gjennom TOS til adsense før jeg hadde begynt med noen kraftig styling av annonsene.

@tyr897: Referrals? Går ut ifra at du mener som å drive inn målrettet trafikk til andre, eller har det tilfeldigvis kommet noen affliate- programmer med referrals som navn..?

Tradedoubler, mmmedier, euroads og zanox er noen av de som tilbyr referral SU's. Det som er det dumme med norske referrals er at du kun får et engangsbeløp (normalt 20-100.-) for hver referral, mens hos engelske affiliate programmer er det mere vanlig at du også får revshare av hva de tjener, noe som over tid kan sikre deg en god inntekt lang tid frem i tid om du er heldig og får aktive referrals.
 

funkyboy

Medlem
Takker for svar! :)

Med styling, tenkte jeg hovedsaklig på at man har endel forskjellige valg, som bredde/ hjørner/ avrundede hjørner/ etc., pluss egendefinert fargepalett. Mer enn dette tror jeg nok strider mot deres retnngslinjer, uten at jeg gidder å lese de der "I accept the terms and conditions"- greiene. :)

Må nesten teste ut noen av de engelske også, på sikt da, ser det ut som! Dumt å la inntjening forsvinne, dersom det er muligheten for å tjene ekstra uten de store anstrengelsene. :)
 
Topp