Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense og MVA

A

aabbcc

Guest
Hei
Jeg har lagt til adsense på siden min og nå vil de gi meg penger. Det får de jo lov til, men jeg er litt usikker på hvordan dette kommer til å bli i forhold til moms og regnskap?

Slik jeg kan se det så setter de bare inn penger på kontoen min, hvordan blir det med bilag/faktura? og hvordan er det med moms på dette?

Jeg er ikke ute etter å snyte staten for mva eller noe lignende, kun ute etter å få gjort dette riktig, men det var vanskelig å finne noe konkret info på dette.

Mvh,
aabbcc
 

metallian

Medlem
Adsense (og de fleste andre forøvrig) sender pengene til konto så kan du finne oversikt/kvittering eller hva man kaller det på siden.

I regnskapet gjør jeg det slik (etter avtale med regnskapsfører) at jeg lager en faktura for dagen før innbetalingen slik at regnskapet stemmer.
 

NilsF

Medlem
Man trenger ikke selv skrive faktura for noe som Google allerede har laget "Inntektsoppgave" for. Ja du får den til og med på norsk!

I AdSense klikker en på Innbetalinger og så på "detaljer" på linjen med teksten "betaling utstedt - detaljer". Det kommer så opp flere opplysninger og nederst står det "Inntektsoppgave". Klikk på den og så på print, og voila!

Avregningene gjøres fra utlandet og oppgavene er uten MVA. I regnskapet føres inntektene med momskode 0.
 
A

aabbcc

Guest
Takk for raske og gode tilbakemeldinger. Da satser jeg på at det ordner seg, ellers får jeg vel høre det fra regnskapsføreren uansett.
 
Topp