Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense på flere språk

Sindre

Medlem
Nå har jo jeg "norsk" adsensekonto. Siden jeg har en norsk side, vises jo norske annonser. Greit. Men hva hvis jeg starter en engelsk side? Kan jeg bruke samme Adsensekonto, og likevel regne med annonser på engelsk, i stedet for norsk?

Er i planleggingsfasen av en engelsk side for tiden, så vil bare forhøre meg litt på forhånd. Regner med det er en del av dere som har Adsense både på norske og engelske sider..;)
 

Gomlers

Member
Ja Sindre. Du får engelske annonser på engelske sider alt ettersom hvordan du velger å sette opp adsense kontoen din. Du kan selv bestemme hvor målgruppen av besøkende kommer fra, og kan dermed velge Norge, Danmark, Uruguay, Nigeria osv.. ELLER så kan du velger "from all countries" eller noe i den dur, og da vil du få annonser fra hele verden :) alt ettersom fra hvilket land besøkeren kommer fra. Dette finner Google ut av ved hjelp av IP-adressa til besøkeren, og serverer dermed den annonsen som ligger nærmest på det språket besøkeren snakker...

Du har sikkert selv opplevd å se norske annonser på utenlandske sider... Steve Pavlina kjører det slik tror jeg :D

Lykke til.
 

Sindre

Medlem
Du har sikkert selv opplevd å se norske annonser på utenlandske sider... Steve Pavlina kjører det slik tror jeg :D

Lykke til.

Stemmer det, opplevde det senest nettopp. Og ja, Steve gjør også dette. Husker at jeg valgte Norge et eller annet sted på Adsense da jeg signet opp, men prøvde å finne det igjen i sted uten hell. Sikkert bare jeg som er blind, men noen som husker hvor man går inn for å velge land?

Takk. :)
 

Gomlers

Member
Jeg får opp "Annoncer fra google" på et norsk nettsted jeg driver.. regner med det er dansk også.. aner ikke hvordan jeg får det norsk..

Noen som forresten vet hvordan man får lenken på linkunits til å forandre innhold.. er så dritt lei at brukere blir servert med heller idiotiske linkunit beskrivelser...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kanskje google sin geodata er litt ujustert om dagen. Dem tror vel kanskje du kommer fra en dansk host, Gomlers. Jeg får servert mye australske annonser på norske sider jeg er innom.

Mener du hvordan du får bedre relevanse?
 

Gomlers

Member
Nei, relevansen er OK. Men linkunitene servere uinteressante beskrivelser av lenkene..

En linkunit er jo 4-5 linjer med lenker, hvor du får opp annonsene etter å ha trykket på en av lenkene.

Istedet for å vise adunits med f.eks:
Kjøp bil
Bil tester
Nye biler
Brukte biler
osv..

Viser den:
Hjulvinne
Bil kino
Parkering
Dieselbil
osv..

Altså relevant nok, men uansett hvem som ser dem, vil de ofte være for uinteressante å klikke på..

og det værste er at annonsene som vises bak aduniten egentlig er svært så interessante.. folk har tross alt blitt flinkere til å skrive annonsetekst etterhvert, bare synd da google forkludrer det hele med å servere totalt meningsløse units, som ingen vil klikke på, bare fordi de egentlig høres skikkelig "kjedelige" ut...
 
Topp