Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense

mulig det er feil kategori å poste dette.
på nettstedet vårt har jeg sett at det de siste dagene står 100 kr daglig fra adsense. Ikke noen stor sum men lurer likevel på hvordan dette er mulig med ikke alt for mange lesere?
 

Bjrl

Medlem
Det er ikke antallet lesere som avgjør, men hvor mange klikk du har på annonsene og hvilken klikkpris det er på hvert klikk.

Ta et eksempel: Hittil i dag har et av mine nettsteder hatt 19 sidevisninger med Adsense. Dette har ført til 6 klikk og en samlet provisjon på 135,26 kroner for det nettstedet. Det gir en CPM eller RPM på fantastiske 7119,03 kroner. Jeg kan ikke si hvilket nettsted dette er, da det vil bryte med Adsense TOS.

På et annet av nettstedene mine har jeg hatt 396 sidevisninger med Adsense hittil i dag. Kun 1 klikk. Og provisjonen er 73 øre. Altså en CPM eller RPM på begredelig svake 1,84 kroner. Heller ikke her kan jeg si hvilket nettsted det gjelder pga TOS hos Adsense.

Som du ser er det ikke antallet lesere eller sidevisninger som er avgjørende, men hvor mange klikk du har og klikkprisen de utløser.
 
Topp