Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adwords konvertering til salg

LarsH

New Member
Hei,

Jeg har nylig startet en Adwords kampanje for å fronte et introduksjonstilbud vi har på vår nettside. Jeg vurderte å bruke synlighet til å styre adwords men synes det ble litt dyrt mtp. at det er en kortsiktig kampanje vi kjører. Tenkte derfor å spørre litt her inne, håper det er greit.

Adwords kampanjen har nå 59 klikk og en CTR på 0,29% (veldig lavt, men blir bedre nå som jeg har eksludert en del søkeord som ikke konverterte).

Nå er dette et ganske tynt grunnlag å vurdere på, men er det vanlig at man har null salg på 59 klikk? Vil si det er en god kampanje, et flott produkt som selges til lav pris (for lav?). Tenkte å bli kvitt alt gjennom nettsalg, men mulig jeg må revurdere hvis adwords ikke genererer salg.

En annen ting, er det veeldig stille generelt for tiden? Har alle sommerferie?! :p

Forøvrig greit å spesifisere at jeg regner med å bruke ca. 10.000 mnd på adwords, men blir litt kjedelig uten salg. :)
 

zapotek

Medlem
Veldig vanskelig å svare på det du spør om. Hvor godt en kampanje konverterer kommer an på mange parametre som: søkeord, hvor godt tilbudet ditt er, stoler den besøkende på nettsiden din (har du en kjent merkevare), hvor god landingssiden er osv osv osv.
 

LarsH

New Member
Takk for raskt svar!
Jeg skjønner veldig godt at det blir vanskelig å gi noe svar på det uten å vite mer.
Hvis noen derimot kunne tenkt seg å titte litt på saken er jeg villig til å betale for det.
:)
 

LarsH

New Member
Vanligvis selger vi ingenting direkte på siden, fordi vi selger til bedrifter stort sett. Men nå har vi en kampanje der vi selger LED bordlamper direkte. Det er selvsagt i samme kategori som resten av vårt sortiment.
 

LarsH

New Member
Yes, eneste problemet er at jeg ikke er 100% stødig i analytics. Samtidig så er det få sider å "klikke seg gjennom" fra landing page. Har høy bouce-rate dog. Så kan vel tyde på at jeg må bedre selve annonsen, få mer relevant trafikk og kanskje gjøre endringer på selve siden også. Er litt blank, føler selv at alt ser bra ut.. :)
 

LarsH

New Member
Noen som har forslag til gode søkeord btw? Produktet er en LED bordlampe. Og hvor viktig er kvalitetsrangeringen egentlig? Er det bedre å pøse på med ord enn å satse på færre, men "bedre" ord?
 

spikre

peterhamre.no
Jeg betaler ca. 1,5 per klikk for en nettbutikk jeg driver. Daglig får jeg ca. 150 klikk fra Adwords, og det dobbelte fra organisk. Av de 150 adwordsbesøkende handler ca 1,5%. Av organiske besøkende, handler ca 2,2%.
En snittordre er på kr. 2400,- - altså relativt høyt.

I enkelte bransjer er Adwords svært bra, i andre er det ikke lønnsomt.

Generelt sier det at..
.. 20% klikker på annonser ved søk, de resterende 80% klikker på organiske treff.

Etter min mening er adwords det samme som å leie et hus - mens organisk er å kjøpe et hus. Over tid og på sikt er organisk mest fornuftig, men for korte perioder og kampanjer kan adwords være tingen.
 
Sist redigert:

LarsH

New Member
Veldig bra innlegg. Satt faktisk å regnet på det for litt siden, og fant ut at jeg sannsynligvis ikke vil tjene penger på salg ved bruk av adwords. Snittordren vil nok ligge på rundt det produktet koster, siden det kun er ett produkt som selges. Snittordren vil da ligge rett rundt 1000-lappen.
 
En cpa på 1000 kroner høres veldig mye ut. Da ville jeg prøvd en rekke andre ting for å forbedre kampanjen.
 
Topp