Kjapp og trygg hosting for Wordpress

AdWords på siden min

Andreas

Medlem
Hei! Nå er AdSense-kontoen min oppegående, men jeg lurer litt på å legge inn google adwords på siden min. Det virker som det er veldig godt betalt, men hvordan legger jeg det inn på siden min?

Takk for svar :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
  • Logg inn på din Adsense konto
  • Trykk på "Adsense Setup" fanen
  • Velg "Referrals"
  • Velg "Google Products" fra den listen du får opp.
  • Her ifra finner du nok veien selv, siden du ser Adwords her.

Til opplysning, så tror jeg du vil komme mye lengre med reklame.
 

Andreas

Medlem
Egentlig er jeg bare ute etter det som genererer mest penger. Jeg hørte fra noen at jeg måtte bruke adwords... Hva bør jeg bruke for å få inn mest penger?
 

Andreas

Medlem
Der fant jeg bare adsense for search, adsense for content og henvisninger... Og en ting til... Hva er CTR? Når noen klikker på adsense for content-annonsene mine får jeg ikke penger, men bare høyere CTR...
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Der fant jeg bare adsense for search, adsense for content og henvisninger... Og en ting til... Hva er CTR? Når noen klikker på adsense for content-annonsene mine får jeg ikke penger, men bare høyere CTR...

CTR = Click Through Rate

Altså hvor mange klikk du har i forhold til antall annonsevisninger. Høyere = bra! ;)

Det kan være mange grunner til at du ikke får betalt.
-Annonsen som ble klikket på kan ha vært en CPM annonse. (Burde komme opp en liten fortjeneste uansett)
-Klikket var ugyldig. (Aka selvklikk)
-Statisikken er ikke oppdatert.
 

Andreas

Medlem
Ok, takk :) Men nå merker jeg at annonsene på siden (med adsense for content) ikke passer helt til siden min... Hvordan kan jeg gjøre det slik at de passer til siden min?
 

Ståle

Medlem
Ok, takk :) Men nå merker jeg at annonsene på siden (med adsense for content) ikke passer helt til siden min... Hvordan kan jeg gjøre det slik at de passer til siden min?

Når du laget annonsen så hadde du mulighet til å velge størrelse og farge.

Google AdSense-annonseformater:
https://www.google.com/adsense/static/no/AdFormats.html

Det meste står på hjelpesidene til Google:
https://www.google.com/adsense/support/?sourceid=aso&subid=ww-ww-et-asui&medium=link
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er jo ikke alltid det finnes annonsører som har annonser tilpasset ditt innhold.. da velger Google bare det første på listen som passer (Og dem har selvfølgelig gjort nøye studier på hva som funket på andre sider!)
 

Andreas

Medlem
Men annonsene er jo absolutt ikke relatert. Forumet handler om design og programmering, men jeg ser linker til sider om hårstyling, boligleie, osv. Her på webforumet passer jo faktisk annonsene og de er en smule interessante :(
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå må du huske på at google bare er kunstig intelligens.

Webdesign og hårdesign kan fort bli det samme. Hvor lenge er det siden du la adsense på siden din? Det kan ofte ta dager/uker før annonsene begynner å bli ordentlig relevante og Google har gjort seg opp et bilde av siden din.
 
Topp