Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Affiliate for webdesign, hvor mye måtte du hatt per lead?

Hvor mye hadde vært rimelig per lead? (enten det gjelder å betale eller få)

  • Under 100 kroner

    Stemmer: 0 0,0%
  • 100 kroner

    Stemmer: 0 0,0%
  • 200 kroner

    Stemmer: 0 0,0%
  • 300 kroner

    Stemmer: 2 28,6%
  • 400 kroner

    Stemmer: 0 0,0%
  • 500 kroner

    Stemmer: 1 14,3%
  • Mer enn 500 kroner

    Stemmer: 4 57,1%

  • Totalt antall stemmer
    7

Epsilon

Medlem
Hvis du selv driver med webdesign, hvor mye synes du det hadde vært rimelig å gi for å få en kunde (som du får via en affiliate-lenke)?

Hvis du har en hjemmeside med en del besøkene, hvor mye måtte du fått per kunde du gir til webdesign-firmaet (gitt at du hadde hatt en noenlunde relevant side), for at det skulle vært aktuelt å legge ut affiliate-reklame for webdesign?

La oss si at webdesign-firmaet tar samme pris som qts. 3490 kroner. Prisen er jo litt relevant, da en god pris gjør at man sannsynligvis trenger færre klikk per lead...
 

zapotek

Medlem
Synes det er problematisk å selge webdesign via et affilatesystem. Det skal veldig mye til at en potensiell kunde bestiller et webdesign via et kontaktskjema. Det må mye korrespondanse til via mail/telefon før en slik handel kan gjennomføres. Noe som igjen fører til at stakkaren som sender trafikken til siden din ikke får betalt.

Skulle jeg derfor annonsert for noen som selger webdesign ville jeg hatt betalt pr klikk, pr 1000 visninger eller en fast sum for en bestemt periode.
 

picxx

Well-Known Member
Å betale % av veil. ordresum (altså, den faste summen..ikke noe som evt. blir solgt inn av designeren selv) er vel en grei ordning.

Noe annet blir det jo om man f.eks. selger ferdigdesign til cms systemer.
Det er jo en engangsjobb og der synes jeg man gjerne kan gå for 30-50% av totalsum til affiliates.
 
Topp