Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Affiliate programmer for leker?

Santo

Active Member
Hei,

Er det noen som vet om det finnes noe særlig med affiliateprogrammer for leker? Kan man benytte flere forskjellige affiliatenettverk på en side?

Og hva med Google adwords, kan det brukes i kombinasjon med f.eks. TradeDoubler på en side?

Jeg disponerer domenet leker.no og burde vel forsøkt å utnytte det litt bedre enn å ha det parkert hos Sedo...

På forhånd takk for alle innspill :)
 
Sist redigert:

Santo

Active Member
...utnytte det litt bedre... JAAAAAAA!!!!

:)

Men det er kanskje ikke så lett å starte noen ny side og håpe å tjene noen kroner på det når det foreligger lite annonsører innenfor feltet?

Som dere ser er jeg ganske ny i dette gamet. Har en del erfaring med å lage webløsninger og design, men ikke innenfor affiliate-markedsføring.

Kanskje det kan være smartere å prøve en annen bransje som min første affiliate-side? Disponerer noen gode domener innenfor ulike kategorier, f.eks. card.no. Kanskje det kan være lettere å få til noe der? F.eks. en slags infoside om fordeler med kredittkort, oversikt over ulike tilbyder, osv.

Hva slags bransje er det forøvrig størst utvalg av annonsører i? Det er kanskje lettere å starte nisjesider innenfor slike felt?

Ble litt rotete dette men... ;)
 

zapotek

Medlem
Hyperion: Når du sitter på et såpass godt domene som leker.no så ville jeg har satset på det. Nå vet jeg ikke så mye om affilateprogrammet til Linus & Lotta, men du kunne jo feks. laget en side ala gaveguide.no, hvor du kun presenterer leker.
 

picxx

Well-Known Member
Husk at du enkelt kan kombinere produktene og annonsører på en side som leker.
Selv ville jeg nok satset på leker, klær (som brukernavn er inne på), bøker og blader (bokkilden?), cd'er og filmer (cdon.com?) og reiser rettet mot barnefamilier (mange å velge mellom).

Der har du plutselig en ganske fullgod "affiliate butikk" side :)
 
Topp