Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Affiliateprogram for lån

i-net

Medlem
ehh. Dette burde du vel vite? Santander hos Tradedoubler. Norwegian hos Adservice. Det er de beste. Real Finans hos tradedoubler på tredje. Er ikke noe nytt utover dette og slik det har vært i veldig lang tid.
 

picxx

Well-Known Member
Såhvidt jeg vet er det flere som driver med sider innen økonomi/lån/finans her på webforumet. Hva med evt. å ha opprettet en skjult gruppe eller noe der man kunne forhandlet direkte med långiverne om bedre avtaler til de som er med i gruppa, og på vegne av deres nettsider?
Kunne selvsagt også vært en ide i andre nisjer, men i en nisje med såpass store forskjeller som i lån/kreditt/finans burde vel dette være noe aom kunne gagne alle som evt. deltok i noe slikt?
 

Euroads

Medlem
Hei:)

Vi i Euroads har Santander lånekampanje live. Vi er villige til å diskutere payout hvis man kan levere et godt volum og god kvalitet.

Kontakt meg gjerne på ilt@euroads.com hvis du vil kjøre kampanjen.

Fortsatt god dag.

Mvh Ida
 

Euroads

Medlem
@ Picxx.
Vet ikke hvorfor du ikke vil "ta i Euroads med ildtang engang" - men hvis jeg kan gjøre noe for å rette opp i ditt inntrykk av oss, eller vil fortelle hvorfor du har det sånn så jeg/vi kan forsøke å rette opp i det kan du godt sende meg en mail:)
 

picxx

Well-Known Member
@ Picxx.
Vet ikke hvorfor du ikke vil "ta i Euroads med ildtang engang" - men hvis jeg kan gjøre noe for å rette opp i ditt inntrykk av oss, eller vil fortelle hvorfor du har det sånn så jeg/vi kan forsøke å rette opp i det kan du godt sende meg en mail:)

For å gjøre en lang historie kort er det generelt euroads innstilling både overfor deres affiliates, men også overfor de brukere som benytter seg av en god del kampanjer som kommer fra euroads. Totalt fravær av respekt overfor noen av de to ovennevnte grupper.
Er nok lite du kan gjøre med dette, da det er tatt opp med euroads tidligere, og det kreves for mye av euroads som program å kave seg ut av den situasjonen de selv har kavet seg ned i.
 

kongen

kongemedlem
Det første dere i Euroads bør gjøre er å slutte å senke cpa i det skjulte.

Det andre er å gå over fra first cookies til last cookies (din kollega "Head of Publishers" sa: "For flere av våre kampanjer har mange dagers cookie tid, og her vinner den første salget") - Ingen normale affiliatenettverk har first cookie.
https://www.webforumet.no/forum/affiliate-programmer/7961-euroads-norsk-avdeling.html#post73486

Det tredje dere bør gjøre er å slutte å lyve om at dere har de beste utbetalingen med 67% - 67% er ikke de beste utbetalingene.

Det fjerde dere bør gjøre er å bruke søkefunksjonen på dette forumet og se hva affiliates er misfornøyd med, og kanskje dere kan rette opp i noe av dette.
 

Euroads

Medlem
Takk for tilbakemeldinger!

Mener ikke vi senker cpa i det skjulte - vi gir beskjed på mail når vi setter payouts ned. Hvis det har skjedd en glipp på et tidspunkt beklager vi selvfølgelig det.

Vi bruker normalt siste cookie når vi tracker kampanjer, hvis man er usikker på hvordan dette fungerer er det en god idé å spørre om dette før man kjører kampanjen, så er man hvertfall helt sikker og får et klart svar.

I forhold til høyeste payout er min erfaring at ingen nettverk har den høyeste payout på alle kampanjer. Vi setter en standardpayout - og er i mange tilfeller åpne for å forhandle om payout, hvis vi vet at publisher kan levere godt volum og god kvalitet.

Jeg søker på Euroads her inne og leser den andre tilbakemeldingen som er kommet også.

Skjønner godt at man jo bygger sin oppfattelse av forskjellige nettverk på den erfaring man har hatt - men vil også minne dere om at ting jo kan endre seg. Vi jobber jo alltid med å bli bedre - vi er jo avhengig av at våre publishere fortsetter med å levere på kampanjer og leverer på nye.
Har også full forståelse for at jeg mest sannsynlig ikke får dere omvendt til Euroads publishere igjen, men nå har dere hvertfall fått noen svar på kritikken dere kommer med.

God dag:)
 

testdriver

Ha det bra..
Jeg bruker ikke euroads fordi de stadig har klart å indeksere ukrypterte URL-er med brukerne sine brukernavn og passord.
 

picxx

Well-Known Member
For å sette fingeren på ett punkt ang. euroads (kanskje de siste innleggene kan legges over i en egen "euroads tråd?), og også det punktet jeg misliker sterkest hos euroads, men også andre like affiliatenettverk som bruker de samme metodene, gjerne danske nettverk som oppretter avdelinger i norge.

Slik jeg ser på et affiliatenettverk er det et knutepunkt som knyter sammen annonsør og publisher slik at publishere selv skal slippe å bruke en masse tid på å selge inn annonser eller ordne egne avtaler med annonsører.
Man har da tre punkt .. annonsør <--> affiliatenettverk <--> affiliate/publisher.
Selv bestemora mi hadde skjønt en slik struktur.

Det jeg setter fingeren på er da nettverk som kjører på med såkalte surveys, konkurranser, minisites eller fandens oldemor, kjært barn har mange navn.
Disse består i å få brukeren til å gjennomføre en survey, hvor brukeren melder seg på XX antall nyhetsbrev, sier seg villig til å motta tlf. opprigninger fra X antall annonsører og ellers motta annonsering på sms/e-post eller hva ellers man kan finne på.
"Premiene" har jeg aldri hørt har blitt trekt...en eneste gang. Mens "tilleggspremier" som f.eks. gratis t-skjorter eller visittkort jo er ting som annonsører hos affiliatenettverk gir som incentives til de affiliatene som skal bruke disse kampanjene.
Hvem som lager og kjører disse surveyene? Affiliatenettverkene selv!

Ikke bare konkurrerer de med sine egne publishere ved å benytte denne måten, men de svekker tiltroen til publisherne ved å la disse bruke disse ukurante og jævlige surveyene de har satt opp på sine sider. Brukerne som deltar blir forbannet når de plutselig mottar spam fra 50 e-post lister, blir oppringt fra alskens telemarkingselskaper, får en masse sms spam og ellers mottar masse de ikke visste var et innhold i brukeravtalen når de konkurrererte om å "vinne gratis iskrem ett helt år".

Skal ikke gå så langt som å kalle dette bedrageri og svindel overfor publishere, annonsører og brukere hos publishere, men det er fanken ikke langt unna.
 
Topp