Kjapp og trygg hosting for Wordpress

AgGames. Lurt eller veldig dumt? En debatt om nettsider.

peterandrej

pensjonert moderator
Har lansert Agurkposten Games som en slags utlagt tarm fra Agurkposten. Det er snakk om et relativt enkelt script som gjør at jeg meget enkelt kan legge til flash-filmer fra 3.parts leverandører, eller eventuelt hoste spillene selv. Satt opp i samme design som siden forøvrig. Linker fra forside, du fatter skissa.

Strategi og tanke bak:

Agurkposten kan aldri bare være en blogg, til det er jeg rett og slett for lat til å få til å funke i lengden, og blogger kan aldri vokse inn i himmelen. Ihvertfall når man hele tiden må skrive noe morsomt, så tar det på. Man får ofte skrivesperre på slikt. Derfor er det greit å ha andre føtter å stå på, som ikke krever "kreativitet". En spilldel er en slik greie. Det tilfører verdi til nettsiden, samtidig som det ikke krever all verdens arbeid. Legge til noen spill i ny og ne, og that's it.

Tanken er å ha flere slike føtter. Jeg har allerede satt opp en del sider i bakgrunnen som ikke er markedsført eller egentlig satt opp skikkelig, som vil gjøre Agurkposten til et større nettsted. Jeg kan nevne disse delene som eksempler:

- det vil komme en slags Kudos/digg/reddit del, der jeg skal legge til morsomme linker, og der brukerne også selv kan poste linker til tull. Det er jo ofte man finner morsomme ting, men det blir så tullete å skrive disse "Links of the day" postene. Derfor blir det en helt egen seksjon som skal brukes til dette. Tanken (håpet) er jo at brukere også poster ting, og kanskje finner nytte i det hele. Til forskjell fra andre social sites blir jo dette rent tull og visvass. Seriøse greier skal det ikke være. Sånn sett kan jo dette bli en "egen" greie hvis man sammenligner den med eks digg eller kudos.

- AgurkpostenTV - som skal fokusere på morsomme videoklipp. Selvsagt fra YouTube og slikt. Blir mest standup. Jeg liker veldig godt standup, men irriterer meg over at det ikke finnes noen helt egen side som er dedikert til dette. Nå må jeg jo søke i timesvis på Youtube for å finne de bra sakene. Så, jeg lager heller tjenesten selv, der jeg samler inn det beste fra verdens standuppere.

- AgurkpostenThemes - Wordpressthemes med "sexy" look. Noen gratis, noen for penger. Sexy themes finnes det nesten ikke. Ikke finnes det særlig mange "morsomme" themes heller.

Lurt eller dumt?
Dette er hele spørsmålet jeg vil ha tilbakemelding på, eller debattert om du vil. Jeg ser klare fordeler med å lage flere ulike seksjoner som tematisk uansett spinner rundt samme tema som siden allerede har, altså tull og moro og vissvass, men samtidig er dette et tveegget sverd:

Jeg står i fare for å vaske ut hele siden. Istedenfor at jeg har en side som er best på ett område så risikerer jeg å få en samling sider som bare er halvdårlige på hvert sitt felt. Jeg kan ikke være best på spill, jeg kan ikke være best på video, så hvorfor skal jeg da konkurrere med de som er bedre enn meg på akkurat dette? Isteden kunne jeg bygget opp en side som var nr1 på ett felt, men jeg bygger altså 5 sider som er dårlige på hvert sitt ulike felt. Er det dumt eller lurt?

Ville du gjort dette?

En stor fordel er jo selvsagt at det blir mye lettere å kanalisere ut relevant annonsering de ulike brukerne. Jeg kan vise spillannonser på spillsiden, osv.

I utgangspunktet tenker jeg at det bare er positivt å presse inn innhold på en side, nesten uansett hva dette innholdet måtte være. Det er selvsagt en fordel at innholdet er av en viss kvalitet, men dette er ikke avgjørende. Samtidig er det jo litt morsomt med litt forandring i hverdagen. Det tar på å sitte å skulle finne på tull og vissvass hele dagen. De som har prøvd vet at det ikke er så lett!

Så. Hva mener du?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Kjempeflott. Har ikke lest hele innlegget. Dårlig tid akkurat nå, men denne saken fra Technett skulle ha vært i topp. Det ble litt dumt at hele sia hopper 27px rett opp når du klikker deg inn på spillavdelinga.
 

picxx

Well-Known Member
Når det gjelder spilldelen er jeg enig med brukernavn, at om du går for kvalitet vs. kvantitet vil det nok trekke flere enn om du bare smeller opp en pakke med XXX antall spill med veldig varierende kvalitet (noe som f.eks. kongespill.no har gjort - edit: hadde gjort...ser de har skiftet til 'blog style' nå).

det vil komme en slags Kudos/digg/reddit del, der jeg skal legge til morsomme linker

'Høres flott ut, da får jeg enda en plass å spamme' ---

Med skikkelig moderering den første tiden vil jeg tro en slik plass med kun morsomme/sexy'e saker blir et fint tilskudd på agurkposten. Om du vil ha et lite tips om hvilket script du skal bruke synes jeg personlig phpdugg (brukt på diggmeg.com) er mye enklere både når det gjelder templates og funksjoner enn hva pligg er.

- AgurkpostenTV

Det finnes jo en mengde sider som kun konsenterer seg om humoristiske/sexye videor/bilder, men så langt har jeg vel tilgode å se noen på norsk.(kanskje med unntak av humorlib.no/.com)

- AgurkpostenThemes

Å presentere kun bestemte kategorier innen themes er smart :)
Det begynner dog å finnes et godt utvalg av sexy themes om man vet hvor man skal lete, men 'humor' themes er det vel heller sparsomt med, eller det kan jo være at jeg ikke har lett spesielt etter det da :)

Uansett synes jeg du har gode framtidsplaner for agurkposten og vil nok tro at siden ken hevde seg godt når du begynner å få på nett de forskjellige seksjonene og markedsført dem en smule.

Good lucks'y :)
 
Topp