Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Agloco overskriver andre affiliates?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er mulig jeg har misforstått hele Agloco konseptet, men slik jeg har forstått det så går det ut på at alle medlemmene eier selskapet, og eierandelene deles ut etter hvor "høy status" du har i selskapet. For å få høy status, så må man verve andre brukere, og disse brukerene må verve igjen (Du får creditt som fem ledd).

Hvordan skal Agloco tjene penger? Etter hva jeg har lest, så tjener dem faktisk penger på affiliates. Når en Agloco bruker kjøper noe Agloco er affiliate med, så får Agloco penger. Agloco er affiliates med adsense, amazon og omtrent alle de store stedene (og enda flere små) man kan ha affliateavtaler.

Vil du lese mer om det, så prøv denne norske bloggen om det: Agloco - Tjen Penger og Aksjer nÃ¥r du Surfer!
(PS: Jeg anbefaler deg ikke å registere deg å bruke Agloco, før vi har funnet svaret på denne problemstillingen jeg vil presentere med dette innlegget).

Nå er spørsmålet mitt som følger, overskriver Agloco oss andre brukere? Sett at jeg driver mobil.no, og reklamerer for telenor gjennom tradedoubler. En bruker klikker på Telenor annonsen min og bestiller noe hos Telenor. Egentlig, så skulle jeg nå fått provisjon av Tradedoubler, men vil jeg få det om brukeren var en Agloco bruker?

Det er 3 alternativer:

  • Aclogo overskriver ikke cookies/sessions/whatever, og respekterer webmastere som har sendt brukeren.
  • Agloco overskriver deg, og tar provisjonen du egentlig skulle hatt ved bestillingen.
  • Agloco har delt avtale med partnerene sine, noe som for meg høres usannsynlig ut (skal annonsør betale både webmaster og Agloco provisjon?)

Det er fullt mulig at jeg har misforstått hele Agloco konseptet, men utifra det lille jeg har sett så skal dem bli regjerende på affiliatemarketing. Jeg har googlet masse, og enda ikke funnet noen som har tatt opp dette problemet før, eller funnet noe bekreftelse på at det ikke er sånn.
 
Hmmm

Med en ørliten fare for å ta feil, så tror jeg ikke dette konseptet har noen fremtid. Toolbaren til Agloco kan vel ikke erstatte eksisterende annonser på et nettsted? Den må altså vise tilleggs-annonser (et eller annet sted i skjermbildet). Det kan bli slitsomt! Finner selvsagt mye varm omtale av konseptet ettersom "alle" webmastere ønsker å verve nye medlemmer. Lukter litt pyramide her, synes jeg. Her er noe fra bloggen deres der de tar en del forbehold angående hvor rik du skal bli, og at selskapet først må gå i balanse (dekke utgiftene) før de kan begynne å betale sine "aksjonærer" noe som helst.

"While we do not know how large our initial revenue will be, we do know that AGLOCO has operating costs to pay. It is important to remember that AGLOCO is not a “get rich quick scheme”, and we maintain that the most prudent way to build AGLOCO as a sustainable company is to calibrate Member distributions to company earnings. As such, the cash payouts will not begin until there is a comfortable balance between AGLOCO’s free cash flow and AGLOCO’s expenses."
 

Mats@TD

Medlem
Jeg kjenner ikke til Agloco sitt konsept, men hvis Agloco overskriver allerede eksisterende cookies på annonsørnettsider så er dette ikke et selskap TradeDoubler vil samarbeide med.

En lignende sak eksisterer i Danmark. TradeDoubler sørget der for at et lignende program ikke overskriver noen cookies som allerede er satt. Les mer om det her (på dansk).

Hvis Agloco overskriver allerede satte cookies eller kaprer nettleseren når du kommer til en annonsørnettside, så er det et ganske alvorlig brudd på de fleste affiliateavtaler og vil i hvertfal hos TradeDoubler bli sett på som juks.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er det jeg også lurer litt på. Hva slags sikkerhet har man for overskriving av cookies? Jeg regner med du ikke er ukjent med begrepet Cookie stuffing, Mats?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg holder god avstand fra alle sponsorer som skal ha surferne til å laste ned en applikasjon. Prøv å søk på f.eks. zengo i google så vil du se hva slike applikasjoner stort sett brukes til.

Det finnes dog sponsorer som kjører egne program på den måten tradedoubler er lagt opp. Forskjellen er at de samler sammen gode affiliate program og du vil annonsere med deres affiliatekode og få utbetalt en % (stort sett 80%) av det de tjener hos de respektive annonsører.

Sponsorer som opererer med cookie cutters og nedlastbare applikasjoner er uff.uff.
 
Måtte bare prøve

Vel, jeg fikk det ikke ut av hodet etter at tråden dukket opp her, og i kveld/natt har jeg registrert meg og prøvd å finne ut mest mulig. Med like lite tro som da jeg testet automatiserte nettsider, måtte jeg likefult finne ut av ideen og konseptet! I natt har jeg skrevet noen linjer om det på Webinntekt (i to deler). Hvor "rik" jeg blir, får vi komme tilbake til.
Webinntekt.com - Agloco
 
Jeg er jo medlem av dette edle fellesskapet (altså Agloco), og jeg har surfet i flere timer med viewbaren aktiv. Jeg har ikke tapt noe på det, men jeg har fremdeles ikke sett noen dollarsymbol på Algoco-kontoen min. Ser i grunn ikke noen tegn til at det blir noe utbetaling på medlemmene (i alle fall ikke de første månedene). Jeg skal gi beskjed når pengene strømmer inn på kontoen. Er spent på om andre har andre erfaringer?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Vel, jeg fikk det ikke ut av hodet etter at tråden dukket opp her, og i kveld/natt har jeg registrert meg og prøvd å finne ut mest mulig. Med like lite tro som da jeg testet automatiserte nettsider, måtte jeg likefult finne ut av ideen og konseptet! I natt har jeg skrevet noen linjer om det på Webinntekt (i to deler). Hvor "rik" jeg blir, får vi komme tilbake til.
Webinntekt.com - Agloco
Bare drit i det, fiskeri. Det er jaffal mitt velmente råd.

Men -- vi er interessert i å høre dine erfaringer. Kanskje du oppsummerer dine erfaringer i et kort, men velskrevet, innlegg her på Webforumet rundt juletider? Vi venter i spenning...
 

picxx

Well-Known Member
Agloco, zango, guba... om jeg hadde vært dere ville jeg holdt god avstand fra program som vil ha surferen til å laste ned noe til sin maskin. Hva er grunnen til at de vil ha en applikasjon på surferens maskin? Jo, grunnen er enkel, de overskriver cookies, og sender surferen dit de vil med sitt program.

Ville dere hjulpet mafiaen med å få innpass i bygda deres om dere hadde drevet den største servicenæringen i bygda?
Det eneste man gjør ved å hjelpe slike programmer med å få innpass er å gjøre affiliates overflødige over tid, da flere og flere surfere har applikasjoner på sine pc'er som overskriver dine egne cookies og krediterer salg til seg selv.
Om du er sponsor, affiliate eller noob innen industrien er slike programmer noe du ikke burde ta i med en ildtang engang.

Ta gjerne en titt her:
Agloco: What Everyone Ought to Know About It

og her:
Pay-to-Surf Buzz - An Agloco Review

og her:
Agloco Another Scam | Make Money Online
 
Forstå meg rett. Jeg har ingen tro på at Agloco vil betale meg noe som helst for de få timene jeg har hatt viewbaren aktiv. Noen har jo vervet flere hundre medlemmer, og kanskje disse på sikt vil få noen cent. Før Agloco skal utbetale noe som helst, må selskapet gå i pluss. Som mapdaddy skriver, så venter jeg kanskje til juletider før jeg avinstallerer viewbaren for godt, og kan da skrive en konklusjon. Jeg ble ikke medlem av Agloco fordi jeg mener dette er et hensiktsmessig eller lønnsomt prosjekt for meg eller andre. Jeg har testet ut konseptet utelukkende for å skrive om Agloco på mitt nettsted webinntekt.com. Ved å være en av de første i Norge til å skrive om Agloco, får jeg faktisk noe igjen (trafikk - adsensevisninger) for medlemskapet. Samtidig håper jeg at artiklene er til en viss nytte for dem som er nysgjerrig på Agloco.
 

picxx

Well-Known Member
Ved å være en av de første i Norge til å skrive om Agloco, får jeg faktisk noe igjen (trafikk - adsensevisninger) for medlemskapet.

Samtidig som du betaler agloco i form av å svindle de webmasterne som har sponsorer samme som agloco på sine sider.
Om du tror dette programmet "eies av alle brukerne" må du tro om igjen, og slutte å være så naiv.
Eierne av agloco sitter mest sannsynlig og gapskratter over at så mange internettbrukere igjen går på en slik scam.
Om du overhodet har en ørliten respekt for dine med-webmastere og deres inntekstgrunnlag kutter du ut denne dritten asap, og rører ikke slike program ever again.

Ikke bare skulle de som sprer denne dritten vært fratatt muligheten for å bruke internett, men de skulle vært skutt med øks og hengt klar til halalslakting.

Meen....det er selvsagt bare mine meninger.
Om man driter i andre webmastere er det jo selvsagt ingenting som stopper noen i å spre slik møkk!
 

picxx

Well-Known Member
Spør deg gjerne selv hvorfor et så "anerkjent" program som agloco ser seg nødt til å operere med skjult whois. Har aldri sett sponsorer som ikke har noe å skjule operere med skjult whois.
 
Til Administrator!!! Mener du at jeg anbefaler eller oppfordrer andre til å bli medlem av Agloco? Mener du at mine artikler fremstiller Agloco på en slik måte at flere vil prøve det enn om jeg ikke hadde omtalt programmet? Forespeiler jeg noen at dette konseptet har en fremtid? Jeg har vel ikke ment noe om at Agloco eies av brukerne?? Ettersom du siterer meg i ditt innlegg, så regner jeg med at det er meg du henvender deg til. Er det da meg du snakker om når du mener noen bør blir fratatt muligheten for å bruke Internett, og skulle vært skutt med øks (o.s.v)?
 

picxx

Well-Known Member
Er det da meg du snakker om når du mener noen bør blir fratatt muligheten for å bruke Internett, og skulle vært skutt med øks (o.s.v)?

Jeg svarer deg i mitt første avsnitt, resten er generell uttalelse om hva jeg synes om slike programmer. Beklager at innlegget kunne misoppfattes :)
Men tenk litt på det at når du nå er ute og surfer med aglocos program aktivt, vil ikke inntekten du genererer til et nettsted ved å trykke på deres annonser tilfalle nettstedets eier, men agloco. Noe jeg tror er faktisk at agloco er de samme som står bak zango, bare i ny drakt....men akkurat det er kun spekulasjoner fra min side.
 
Topp