Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Agurkposten.no

peterandrej

pensjonert moderator
Litt konstruktiv kritikk på mitt nye prosjekt Agurkposten.no er jo absolutt på sin plass nå i sommervarmen.

Om konseptet:
Agurkposten(AP) skal være ren kjendiseri, kultur, vas, rampelys og tull forøvrig. Et Se&Hør som i enda mindre grad sjekker fakta, og som i tillegg skal tilføres en viss skriftlig snert. Av sider AP kan sammenlignes med internasjonalt kan nevnes Perezhilton.com og CelebrityHack.com. Men, AP skal selvsagt ha de gode historiene og oppskriftene - av typen "slik kommer du i seng med en fin dame", osv.

Om designet:
Skal ikke se "bloggete" ut, og skal være elegant og lettlest. Fargebruk skal holdes på den diffuse siden. Dette er gjort for å sette innholdet i sentrum.

AP er delt opp i 4 kolonner, med størrelse etter de mest brukte banner-typene - siden dette i all hovedsak er noe jeg skal tjene gryn på.
Fra Venstre:
120px
468px
160px
180px

De tre første kolonnene kan lett slås sammen til 768px hvis det er ønskelig fra en annonsør. Siden er programmert på en måte som gjør en slik omlegging veldig enkel.

Om siden så langt, og forslag:
Må jo selvsagt fylles med innhold. De få postene som er der i dag er rene testposter som holder ganske mye lavere kvalitet enn det som skal komme. Men, det jeg lurer på er følgende:

1. Design? Bra, dårlig?
2. Konsept? Muligheter?
3. Forbedringer?
4. Øvrige forslag?
5. Vær kritisk!

Se siden på:
Agurkposten.no
 

Niclas

New Member
Godt navn på et produkt som sikkert kan slå godt an, selv om du er litt sent ute for denne agurksesongen. På den andre siden ser befolkningen ut til å være umettelig på tull og tøys (selv om mange i markedsundersøkelser påstår å være for en mer seriøs, kritisk og gravende journalistikk) så agurknytt er snart en helårsvare.

1. Bra håper jeg, for samme hadde jeg tenkt.
2. Som sagt, folk får ikke nok at dumheten.
3. Selvfølgelig, men jeg har sluttet å jobbe gratis.
4. Se 3.
5. Bøttevis av konkurrenter, men med SEO vinner du selvfølgelig.
 

picxx

Well-Known Member
Synes siden så grei og oversiktelig ut.
Lett å navigere og brukervennlig.

Eneste jeg savnet, og som jeg ser er gjengs på norske sider å ikke inkludere, er en plass hvor du forteller til brukeren at han skal bokmerke siden.(og en bokmerkingsknapp/link)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Forsåvidt grei problemstilling Kenneth. Blir nok å benytte lovlige metoder, altså hente bilder fra steder der slikt er tillatt, hotlinking der det er tillatt og ikke minst gjennom faksimiler fra andre medier.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Celeb bilder er dyre greier.. Har ikke funnet noe fornuftig selv enda, så du må gjerne si ifra.

Vurderer nesten om det er billigere og flytte til LA en månede og knipse selv..
 

picxx

Well-Known Member
Celeb bilder er dyre greier.. Har ikke funnet noe fornuftig selv enda, så du må gjerne si ifra.


Finnes en god del adult sponsorer som har celeb sider.
De har også bilder/filmer man kan benytte til promotering, men les TOS før de brukes, de fleste krever at siden må være engelsk.
Om det er ønskelig, kan jeg prøve å grave frem noen, slik at man ihvertfall bruker materialet "gratis"...i den forstand at man på en eller annen måte må annonsere for siden man tar det fra.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hørtes interessant ut Pixxx, kom gjerne med noen eksempler hvis du gidder - sikkert ikke bare jeg som kunne være interessert.

Kenneth: Celebbilder er dyre greier ja, men enkelte sider - som celebcentral.com tilbyr hotlinking av celebs. Og det er lovlig, men ikke akkurat en ønskesituasjon. Blir jo sånn at du blir nødt til å linke hvert jævla bilde til celebcentral.com, som sikkert medfører at du fører en del besøkende vekk fra siden din.

Ser nå at designet er for dårlig, og blir å endre det ganske drastisk. Kanskje litt mer "liv" hadde gjort seg. Har ingen planer om å "lansere" siden for et stort publikum før jeg har en solid mengde artikler i arkivet - så det er forsåvidt ingen hast ennå.
 
Topp