Kjapp og trygg hosting for Wordpress

All-in-one SEO pack - keywords kun på artikler, ikke forsida - hjelp?

Marita

ordleker
Jeg installerte denne pluginen i går på smartetips.no - men på forsida ser den ikke ut til å fungere? Her er litt av koden fra forsida;

<meta name="description" content="" />
<meta name="keywords" content="wordpress,c.bavota,magazine basic,custom theme,themes.bavotasan.com,premium themes" />

Og fra en av artiklene (tilsvarende på andre artikler)

<meta name="description" content=" Et tema man trolig kommer til å få høre mer om i tiden fremover er Law of Attraction. Etter at den populære filmen/boken The Secret (Hemmeligheten) to..." />
<meta name="keywords" content="innstilling,law of acctraction,Selvutvikling,the secret," />


Hvorfor vises ikke noe av det samme på forsida? På plugin options, og "home keywords" har jeg lagt inn "tips, smarte tips, helse, råd, selvutvikling, blogging, skjønnhet, mote, økonomi, guide, samliv, marita, marita hansen, vektnedgang, slanking, kjerringråd, stress" - og trodde at dette ville komme opp som "keywords".

Trenger litt hjelp her, som sagt installerte det i går og har nok ikke oversikten over muligheter.. :)
 

Marita

ordleker
Fra header.php;

<meta name="description" content="<?php metaDesc(); ?>" />
<?php csv_tags(); ?>
<?php endwhile; endif; elseif(is_home()) : ?>
<meta name="description" content="<?php if(get_option('uwc_site_description')) { echo stripslashes(get_option('uwc_site_description')); } else { bloginfo('description'); } ?>" />
<meta name="keywords" content="<?php if(get_option('uwc_keywords')) { echo stripslashes(get_option('uwc_keywords')); } else { echo 'wordpress,c.bavota,magazine basic,custom theme,themes.bavotasan.com,premium themes'; } ?>" />

.. hvis det hjelper dere noe? Der det står "else" på siste linja her, så viser den fordi det ikke er noe annet? Av det jeg husker fra det jeg lærte en gang om php, if - else osv.
 

Keanu

Geek
Meta-description, title o.s.v for forsiden settes opp i administrasjonspanelet, under AIOSEO-settings-siden. Har du satt opp dette korrekt?
 

Marita

ordleker
Hva er korrekt da?

Det jeg har satt opp, i tillegg til det som var standard er det jeg skrev i første posten;

På plugin options, og "home keywords" har jeg lagt inn "tips, smarte tips, helse, råd, selvutvikling, blogging, skjønnhet, mote, økonomi, guide, samliv, marita, marita hansen, vektnedgang, slanking, kjerringråd, stress" - og trodde at dette ville komme opp som "keywords".
 

Marita

ordleker
På home title har jeg "smartetips.no"
på home description har jeg "Tips og råd om stort og smått!" men det er kanskje her jeg burde satt inn de ordene over..?
 

Keanu

Geek
Det ser ut som du har satt opp AIOSEO korrekt ja, men at themet ikke er lagt opp til å bruke denne pluginen.

Hvis du ser i kilde koden din, så har du to meta description og to meta keyword på alle (de jeg har sjekket) sidene dine. AIOSEO setter inn sitt i funksjonen "wp_head()" tror jeg, og du kan derfor fjerne den andre meta-description-biten som du viser til tidligere i tråden.

Selvsagt ta backup, i tilfelle jeg tar feil. :)
 

Marita

ordleker
Hmm, hørtes komplisert ut, men skal prøve.. du mener altså at jeg skal bort, i header.php dette:

else { echo 'wordpress,c.bavota,magazine basic,custom theme,themes.bavotasan.com,premium themes'; }

?
 

Keanu

Geek
Det jeg tenkte på var å fjerne hele (pluss litt over):
HTML:
<meta name="description" content="<?php metaDesc(); ?>" />
<?php csv_tags(); ?>
<?php endwhile; endif; elseif(is_home()) : ?>
<meta name="description" content="<?php if(get_option('uwc_site_description')) { echo stripslashes(get_option('uwc_site_description')); } else { bloginfo('description'); } ?>" />
<meta name="keywords" content="<?php if(get_option('uwc_keywords')) { echo stripslashes(get_option('uwc_keywords')); } else { echo 'wordpress,c.bavota,magazine basic,custom theme,themes.bavotasan.com,premium themes'; } ?>" />
og la AIOseo ta seg av alt det der. (litt avhengig av hva while-løkken og den første if-en som du ikke kopierte viste)

Selvsagt kan du også hardkode meta description. Meta keywords kan du i grunnen bare ignorere.
 

metallian

Medlem
Lurer på om jeg også roter med dette..... jeg innbilte meg at når jeg gikk inn på påluginen i adm.panelet og la inn keywords, beksrivelse etc havnet dette på rett plass i systemet, men hvor sjekker jeg det? Syns det er et par av søkeordene jeg treffer dårlig med...
 
Topp