Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alle besøkende borte

siggiboy81

New Member
Hei,

Jeg jobber med en London Guide og en Rome Guide som finnes på Paris Guide: WorldCityGuides og London Guide - Restaurants, attractions, hotels, information. Disse ble opprettet før jul og finnes på tre språk, da med forskjellige subdomener for de forskjellige språkene. Men, for to uker siden ble det plutsetlig drastisk forandring i besøkende, og for alle de tre språkene (norsk, engelsk og ungarsk) er det nå daglig 1-2 besøkende, mens det tidligere var 40-50 i allefall på de forskjellige sidene daglig.

Det ser ut til at all trafikk fra søkemotorer har forsvunnet, men jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg har ingen linker fra farlige sider, bare interne lenker egentlig, samt at siden er registrert på startsiden og noen andre store kataloger. I følge webmaster tools er alle sidene indeksert på de forskjellige språkene, og om jeg søker på dem i google finner jeg sidene, men fortsatt så er det ett eller annet som gjør at alle besøkende er borte.

Noen som har opplevd lignende, har noen tips eller lignende?
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Konkurransen på engelsspråklige reiseguider om Paris og London er mildt sagt stor. Du må gjør noe helt spesielt for å utranke de allerede etablerte sidene. Jobb jevnt og trutt i et noen år så *kan* du så smått begynne å se resultater. Siden før jul er altfor altfor kort tid.
 

siggiboy81

New Member
Heisann

Heisann,

skjønner poenget om at konkurransen er veldig stor, spesielt på Engelsk. Problemstillingen min er kun den at det var 40-50 besøkende daglig på de forskjellige variantene på norsk, ungarsk og engelsk - men så plutsetlig forsvant de, se kurven nedenfor. Den en for de norske sidene, den engelske og ungarske ser identisk ut.
kurve.jpg


Er det rett og slett helt tilfeldig at dette skjer samtidig for alle sidene? Har ikke noe problemer med å godta det hvis det er det, men hvis det er noe utover dette som gjør at uansett hvor mye arbeid jeg legger ned i dette, uteblir de besøkende, så er det jo kjipt!
 

Ole Avranden

utvandret
Hvis jeg tar på meg SEO-brillene mine, ser jeg opptil ett par grunnleggende feil på nettstedet ditt. Pussig nok er det de samme brillene som ville fått meg til å hoppe videre til et annet nettsted hvis jeg var forbruker på jakt etter informasjon.

Feil nummer 1. Rett opp på denne, og alt vil gå mye bedre:
- Du har nesten ikke innhold på sidene dine. Hvis du teller antallet ord i artiklene dine, og sammenligner det med antallet ord i menyen, relaterte artikler-boksen, nettstedsbeskrivelsen og Google-annonsen - så ser du at du vekter innholdet ditt veldig lavt. Hvorfor skal da Google vekte det høyt? (Det er de faste elementene som fyller sidene dine, ikke innholdet.)

Lag innhold: Godt innhold. Mye innhold. Unikt innhold. Da kommer Google til å elske deg :)
Og så kommer andre nettsteder til å elske deg, og de vil sende deg masse lenkekjærlighet. Og da vil Google elske deg enda mer.
 
Sist redigert:

siggiboy81

New Member
Takk

Heisann,

takk for tipsene... Dag, jeg leste innlegget ditt. Er dette et faktum at Google gjør dette? Har aldri hørt om at de gir ett ekstra dytt/hjelp i starten, for så å trekke det bort? Hyggelig gjort i så tilfelle...

Kjører på videre og takker igjen for all hjelp så får vi håper det går bedre og bedre med tiden, og med mer og bedre innhold!
 
Er vel ganske vanlig dette. Nye nettsider får en liten "boost" i søkeresultatene, før de får "satt seg" og får en mer naturlig plassering.

Har opplevd dette før, virker som om Google "prøver" siden for å se om folk kommer til å trykke på den.
 
Topp