Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alle bloggene hacket - ikke oppdaterte plugins?

kongen

kongemedlem
Angående sikkerhet med WPMU; hvis en blogg har en utdatert plugin som gjør at hackere kan hacke bloggen pga noen sikkerhetshull med denne plugin, kan man risikere å få alle de andre bloggene hacket (som har oppdaterte plugins) ettersom alt ligger på samme server?
 
Sist redigert av en moderator:

picxx

Well-Known Member
Ja, med 99,9% sikkerhet blir alle bloggene hacket hvis noe blir hacket i et wpmu oppsett.
 
Sist redigert av en moderator:

kongen

kongemedlem
Æsj, finnes det da en mulighet til å sperre for at andre brukere kan legge inn egne plugins? Slik at de må benytte kun de plugins jeg legger inn og oppdaterer (og legge inn andre plugins ved behov)?
 
Sist redigert av en moderator:

picxx

Well-Known Member
Du har full kontroll over hvilke plugins brukerne kan benytte/installere, men innstikkene ligger ikke lokalt lagret på hver blogg, så hvis en plugin blir hacket vil alle bloggene som bruker denne plugin'en bli infisert av dette.
 
Sist redigert av en moderator:

kongen

kongemedlem
Du har full kontroll over hvilke plugins brukerne kan benytte/installere, men innstikkene ligger ikke lokalt lagret på hver blogg, så hvis en plugin blir hacket vil alle bloggene som bruker denne plugin'en bli infisert av dette.

Hmm. Hva med themesene, blir de lagret lokalt på hver blogg? Hvis de ikke lagres lokalt på hver blogg, hvordan kan jeg da hindre at brukerA og brukerB ikke ser eller får tilgang til themet til brukerC?
 

picxx

Well-Known Member
Hvis de ikke lagres lokalt på hver blogg, hvordan kan jeg da hindre at brukerA og brukerB ikke ser eller får tilgang til themet til brukerC?

Brukervalget av theme blir lagret i databasen, samtidig som css blir lagret lokalt hos hver blogg.
Det eneste som "fysisk" bli lagret på hver blogg er faktisk css arket og opplastede filer/bilder.
 

kongen

kongemedlem
Brukervalget av theme blir lagret i databasen, samtidig som css blir lagret lokalt hos hver blogg.
Det eneste som "fysisk" bli lagret på hver blogg er faktisk css arket og opplastede filer/bilder.

Går det da an å enkelt lagre dette (altså css og bilder) på en annen server enn wpmu-installasjonen? Eller går det ikke an å gjøre om på slike innstillinger uten å gjøre forandringer i selve koden for wpmu?
 
Topp