Aller Media AS konsern er et innovativt, multimedialt mediekonsern som omfatter kjente norske merkevarer som blant annet Dagbladet, Se og Hør, KK og SOL. Selskapet eies av Aller Holding A/S og har søsterselskaper i Sverige, Danmark og Finland. Konsernet i Norge har ca. 650 ansatte og en omsetning på ca. 2 milliarder kroner. Vi holder til i nye og attraktive lokaler på Hasle i Oslo.
Vi søker nå 2 webanalytikere som trigges av å jobbe opp mot redaksjonene og den kommersielle delen av virksomheten. Du motiveres av de mulighetene som åpner seg, i en bransje som har vært igjennom store endringer og nå er rigget for å utvikle den nye tidens løsninger for lesere og annonsører. Med spydspissen DB Medialab skal konsernet ligge helt i forkant av denne utviklingen, og du vil spille en sentral rolle for vår suksess.
Arbeidsoppgaver
Vi søker nå 2 webanalytikere som trigges av å jobbe opp mot redaksjonene og den kommersielle delen av virksomheten. Du motiveres av de mulighetene som åpner seg, i en bransje som har vært igjennom store endringer og nå er rigget for å utvikle den nye tidens løsninger for lesere og annonsører. Med spydspissen DB Medialab skal konsernet ligge helt i forkant av denne utviklingen, og du vil spille en sentral rolle for vår suksess.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til at kapasitet og kompetanse på webanalyse styrkes i alle deler av organisasjonen
- Inngå i tverrfaglige team opp mot redaksjon, desk, ad ops, salg/marked og utvikling
- Bidra til å utvikle målestrategier og oppfølging av disse
- Tilrettelegge for løpende rapportering og gi handlingsorientert innsikt
- Spesielt fokus på desk og ad ops og behovet for real time analyse
- Sørge for riktig konfigurerte analyseverktøy og høy datakvalitet
- Videreutvikle, vedlikeholde og iverksette en tagging plan
- Jobbe kontinuerlig med yield management
- Bred, relevant erfaring innen områder som sosiale medier optimalisering, søkemotoroptimalisering, konverteringsoptimalisering og tag management
- Grunnleggende analytisk i tilnærmingen til store datamengder
- Vant til å jobbe proaktivt mot samarbeidspartnere
- Særlig god kjennskap til Google Analytics og Facebook Insights
- Erfaring med andre webanalyse-verktøy er en fordel (ComScore, XiTi, Adobe Analytics etc.)
- Erfaring med / kjennskap til Tag Manager, Javascript, custom tagging og A/B testing
- Høyere utdanning, men personlighet like viktig som formell utdanning og bakgrunn
- IT
- Reklame / Mediefag
- Journalistikk / Kommunikasjon
- Økonomi / Admin./ Org. / Ledelse
- Høyskole/universitet
- Engasjert og målrettet
- Motiveres av å skape resultater sammen med andre
- Trives med mange arbeidsoppgaver og høyt tempo
- Gode samarbeidsevner, teambuilder, deler erfaring
- Forstår og trives i ulike miljøer; salg, utvikling, redaksjon
- Utadvendt og uredd, faglig tyngde og trygghet
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Et spennende miljø i stadig utvikling, med gode muligheter til å forme din egen stilling
- Kjente og veletablerte merkevarer, og en sterk digital posisjon med DB Medialab
- Fokus på faglig og personlig utvikling, blir del av et sterkt kompetansemiljø
- Sterke redaksjonelle miljøer
- Ungt og innovativt utviklingsmiljø
- Muligheter for å inngå i tverrfaglige team og jobbe på tvers i hele organisasjonen
- God økonomisk utvikling i selskapet