Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alternativer til Analytics

A

aabbcc

Guest
I det siste har det blitt mer og mer spam-trafikk på flere av sidene mine, jeg har prøvd noen småting for å fjerne det i Analytics uten at det har hjulpet all verden. I tillegg synes jeg oppdateringer de siste par årene ikke har gjort systemet bedre, de få tingene jeg egentlig er ute etter er vanskeligere å finne direkte - og søkeord er borte, men det er det vel ikke noe å gjøre noe med.

Er det noen gode alternativer til google analytics?
 

Linderman

Medlem
Du kan jo selv sortere bort spam i Analytics.
Gå til Administrator - filter - nytt filter - tilpasset
Bruk forskjellige filterfelt som land, eller kampanjekilde :).

Funker fint hos meg ihvertfall. Jeg oppdaterer den flere ganger i måneden, for det kommer nye hele tiden.
 
A

aabbcc

Guest
Du kan jo selv sortere bort spam i Analytics.
Gå til Administrator - filter - nytt filter - tilpasset
Bruk forskjellige filterfelt som land, eller kampanjekilde :).

Funker fint hos meg ihvertfall. Jeg oppdaterer den flere ganger i måneden, for det kommer nye hele tiden.

Jo, det er jo et alternativ, men det burde vært mulig å lagt til et filter som automatisk ble oppdatert slik at man slapp å styre med dette et par ganger i måneden. Det er jo stort sett samme spam som alle sliter med, så det er litt unødvendig at alle skal sitte å lage slike filtre. Kanskje det finnes noe slikt allerede, for jeg er ganske sikker på at om jeg kunne lagt til Lindeman-filteret som du oppdaterer et par ganger i måneden så hadde det tatt 90% av min spam også.

abc
 

kaieivindm

Member
Jeg hadde også en del ghosting og spam referrals som ødelagte for min google statistikk.

Jeg løste det også som @Linderman skrev med filtrering på host nivå. Så jeg logger BARE traffik som er ment for mitt domene.

Filter type:

predefined

include only -> traffic to the hostname -> that end with

Så skriver du inn ditt hostname i hostname feltet:

ie. vg.no (ikke bruk www) foran.

Legger du det til de viewene du vil ha.
 

zapotek

Medlem
Jeg hadde også en del ghosting og spam referrals som ødelagte for min google statistikk.

Jeg løste det også som @Linderman skrev med filtrering på host nivå. Så jeg logger BARE traffik som er ment for mitt domene.

Filter type:

predefined

include only -> traffic to the hostname -> that end with

Så skriver du inn ditt hostname i hostname feltet:

ie. vg.no (ikke bruk www) foran.

Legger du det til de viewene du vil ha.

Denne forsto jeg ikke. Du mener at du legger inn alle nettadressene du vet sender trafikk til deg? Men hva om noen plutselig lenker til deg (som ikke er spam)?
 

kaieivindm

Member
Denne forsto jeg ikke. Du mener at du legger inn alle nettadressene du vet sender trafikk til deg? Men hva om noen plutselig lenker til deg (som ikke er spam)?

Nei, filteret logger bare stat for DITT domene. Ingenting annet. Så vist trafikk kommer fra type semalt.com som er hoved spammer hos meg, så logger den aldri den trafikken. Men holder seg til alt som går gjennom mitt domene.

Så i hostname på filteret, legger du bare til DITT domene. Slik at all trafikk inn til hostname.no som du har, blir logget. Alt annet blir ansett som spam.

Det som skjer med ghosting er jo bare at du får hits på din netside og ghost records i ga som ikke gir deg noe. Utenom irritasjon og ergelse. Dette filteret luker det ut. Så du vil ikke se semalt.com lenger som referal.

Sorry, var kanskje ikke beste forklaringen på først post.
 

zapotek

Medlem
Nei, filteret logger bare stat for DITT domene. Ingenting annet. Så vist trafikk kommer fra type semalt.com som er hoved spammer hos meg, så logger den aldri den trafikken. Men holder seg til alt som går gjennom mitt domene.

Så i hostname på filteret, legger du bare til DITT domene. Slik at all trafikk inn til hostname.no som du har, blir logget. Alt annet blir ansett som spam.

Det som skjer med ghosting er jo bare at du får hits på din netside og ghost records i ga som ikke gir deg noe. Utenom irritasjon og ergelse. Dette filteret luker det ut. Så du vil ikke se semalt.com lenger som referal.

Aha, isåfall er det jo genialt. Takk for tipset!
 
Topp