Kjapp og trygg hosting for Wordpress

alternativer til nettbutikkløsning

firkant

New Member
Jeg er i gang med å starte å selge på nett, og søkte litt etter mulige alternativer innen nettbutikkløsninger, og fant dette:

Stor test av norske nettbutikk-løsninger

Der står det blant annet: Disse to kriteriene er viktige å huske (selger har mange produkter til salgs, og kjøper bestiller typisk mer enn et produkt om gangen). Hvis disse to faktorene ikke er til stede (altså hvis du selger et fåtall produkter, og en typisk bestilling er på bare ett produkt), så har man ikke bruk for en nettbutikkløsning. Da kan man som selger fokusere på å skrive drivende gode salgsbrev som statiske websider i stedet, legge inn et ordreskjema nederst på hver salgsside, gjerne med et oppsalg på neste side, og man er klar til å tjene penger.

...og jeg merker umiddelbart at dette antakeligvis hadde passet perfekt for meg, ettersom det er få ulike varer jeg skal selge (3 for øyeblikket) og hver kunde antakeligvis ikke kjøper mer enn en hver. Men jeg er fullstendig kunnskapsløs når det gjelder det aller meste innenfor temaet å selge på nett, og lurer på om noen kunne utdype? Hva er det egentlig jeg bør gjøre når jeg selger så få produkter og egentlig ikke forventer å selge noe voldsomt sånn i begynnelsen? Er det noen gode og billige alternativer til nettbutikkløsninger (som for meg egentlig hadde vært en unødvendig utgift så vidt jeg har forstått), og som ikke er altfor komplisert å få ordnet?
 

firkant

New Member
det er jo presist noe i den duren jeg var ute etter. TUSEN TAKK. nå bør det antakeligvis nevnes at jeg er fullstendig håpløs når det gjelder sånne ting. er det mulig å få et par hint i forhold til hvordan man går frem for å lage en sånn løsning? eller er det et idiotisk spørsmål som avslører min totale evneveikhet?
 

firkant

New Member
nå tenker jeg forresten først og fremst på hvordan det rent praktiske fungerer rundt betaling og sånn. Jeg vil jo aller helst at det skal være så lite som mulig styr rundt dette for kundene. så om jeg så legger inn et kontaktskjema, (såpass tror jeg at jeg skal få til) hva skjer så?
 

firkant

New Member
Takk takk takk for hjelpen. Det er forøvrig mulig at jeg tyr til en litt småidiotisk løsning med litt for mange paypal-knapper. Om det viser seg at det kan funke. Er det forresten noen som har greie på om dette hadde tilfredstilt kravene til likeverdig system? Eller burde jeg muligens starte en ny tråd med det spørsmålet...?
 
Topp