Analysere resultatene

En tråd i 'Analytics' startet av designer2050, 16 Des 2015.

  1. designer2050 Medlem

    Innlegg:
    61
    Jeg vil gjerne analysere hvorfor det er topp-punkter og bunnpunkter i øktene.

    Spørsmål jeg ønsker å finne svar på er;
    1) Hvorfor er det toppunkter i Mai og November
    2) Hvorfor er det bunnpunkt i Juli og September?

    Hva anbefales det å legge fokus på? Hvordan skal jeg best mulig kunne anlysere disse tallene?
    Legger ved screenshot av google analytics.

    Må bare legge med at jeg ikke har gjort noen endringer på nettsiden, utenom å bruke adwords fra
    21.nov.2015. Ei heller kjørt noen kampanjer. Besøk er fra i rekkefølgen; Organic search, direct, paid search
     

    Vedlagte filer:

  2. Rismoen Medlem

    Innlegg:
    925
    Slik er det med "alt"

    Det er ikke tilfeldig at søkeordet "jordbær" blir mest søkt på om sommeren.

    [​IMG]

    Det er tilbud og etterspørsel, rett og slett.
     
  3. Britta

    Britta stoffdronning

    Innlegg:
    316
    Juli er enkelt: i 2014 var det et århundresommer der folk gjorde alt mulig - ute, i sola, på stranda.
    Juli 2015: dårlig kald sommer over store deler av Norge, men likevel ferietider.
     
  4. designer2050 Medlem

    Innlegg:
    61
    Jeg ser at det selvsagt er tidsbestemt, og er avhengig av tilbud/etterspørsel. Men forskjellen mellom f.eks. oktober 2014 og 2015, hvordan skal noe sånt analyseres?

    Det jeg tenker på... er det noe hjelpemidler som kan hjelpe med å analysere slik data?

    Ser at nyheter er hjelpsomt, spesielt mtp markedsøkonomi, norske kronen, osv.
     
  5. Stoppet Banned

    Innlegg:
    2.037
    Hva er det du vil analysere i disse to månedene mot hverandre? Mengden trafikk er vel lik?
     

Del denne siden