Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefal meg et annonsesystem

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg er på utkikk etter et annonsesystem til bruk på mine nettsider. Dette skal brukes for å føre statistikk over antall visninger/klikk som genereres på annonsene som er på min nettside. Jeg er avhengig av at det takler annonser plassert både lokalt (på egen server) og eksternt (på kundens server).

Har testet ut OpenX, men syntes det blir veldig "overkill" når det gjelder innstillinger, soner, kampanjer osv osv...Fungerer sikkert bra til sitt bruk, men jeg trenger noe litt enklere hvor man slipper å knote i 10-15 min bare man skal legge inn en ny annonse.

Fint om det er noe dere har erfaring med selv, men ikke noe krav.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg kan ikke gjøre annet enn å (igjen) anbefale OiOPublisher [<--aff] når det kommer til annonsesystemer.
Dette er ikke en ren wordpressplugin, da den også kan settes opp som standalone.
Den har en enkel staistikkmodul og er 1,7 millioner ganger enklere å administrere enn OpenX.
I tillegg har den også en affiliatemodul, så du kan også få andre ti å selge annonser for deg.
Det er heller ikke et "rent" annonsesystem, da du også har mulighet til å legge inn "custom" produkter, så selger du f.eks. T-skjorter i tillegg til annonser kan dette inkluderes i samme oppsett.

Ulempen i forhold til openX er at "kunde" ikke har noen eget adminpanel, så de får kun statistikk på mail, og de må kontakte deg skal de f.eks. skifte grafikk på annonseringen sin.
Utover det kan ikke openX og oio sammenlignes. OiO går av med seieren glatt, og hver eneste dag.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Da har jeg installert dette og satt opp min første annonse. Så langt ser det bra ut, men jeg har et spørsmål til deg (kommer sikkert flere); hvordan fungerer det å "tracke" klikk på flashbannere? 95% av mine kunder bruker flashbannere og selvom de fleste har statistikk på sine nettsider slik at de kan se trafikken fra meg, vil jeg gjerne også kunne se dette.

Når man legger inn en flashbanner i OIO så ber den om en link til hvor dette skal peke.

Hva om banneren har f.eks 5 linker bygget inn. Hva gjør man da? Lar man feltet stå tomt og OIO "tracker" klikkene, eller MÅ man sette inn en landings-URL?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har faktisk aldri brukt flashbannere direkte i OiO, annet enn de som er scriptet i j/s (f.eks. TD annonser).
Men ta spørsmålet her:
All Discussions - OIOpublisher Forum
Simon svarer lynkjapt og er utter behjelpelig om du skulle ha problemer.
 
Topp