Anbefaling av regnskapsprogram ...

En tråd i 'Økonomi, regnskap og administrasjon' startet av Dan Åsen Hansen, 16 Okt 2018.

1. Dan Åsen Hansen

Dan Åsen Hansen Medlem

Som overskriften sier; hva anbefales av regnskapsprogram - og hvorfor?

Har et lite enkeltpersonsforetak (mva-registrert) og trenger noe til å holde styr på finansene mine ...

Mvh Dan

2. Freakshow

Freakshow New Member

Vi bruker fiken (fiken.no) og greit fornøyd med det, tror du får en gratis prøveperiode så du kan teste ut selv.

3. Dan Åsen Hansen

Dan Åsen Hansen Medlem

Ja, hører mye fint om dem, men de svarer ikke på telefonen når jeg prøver å ringe til dem da. Har prøvd flere ganger i dag, men står bare på vent inntil det ikke er noen vits i lenger. Får prøve en epost og se om de svarer på den :)

Selvfiks liker dette.
  4. Bertram Member

Visma eAccounting er bra.

5. rune69

rune69 Gjerrigknarken sjøl Forumleder

Skal en slik kommentar ha noen som helst hensikt, bør den underbygges med litt substans.

6. arjoregnskap

arjoregnskap Medlem

Når jeg skulle velge hvilket cloud system jeg skulle gå for i virksomheten min, testet jeg og ble presentert løsninger fra de mest "populære" systemene. Mitt valg falt til slutt på eAccounting - det var ikke det "beste" systemet men kombinasjonen av oversiktlig, enkelt, funksjonelt og pris gjorde at jeg gikk for dette, og har ikke angret. Kundene mine er fornøyd.
    (og så litt substans ;-) )

Veldig oversiktlig og enkelt å komme i gang med
    Bokføringsforslag basert på tidligere føringer og andres føringer av den leverandøren (får du faste faktura så er den "ferdig ført", du må bare trykke på bokfør for å godkjenne om du er enig i forslaget)
    Enkle og gode App'er - bl.a. scanner app'en blir flittig brukt av mine kunder. Knips og send faktura/kvitteringer rett til systemet, og så er de ferdig tolket slik at det ofte bare er å trykke på bokfør, ref pkt 2.
    Stadig i utvikling (et vesentlig bedre system nå enn når jeg tok det i bruk for 1 år siden)
    Stor, stabil eier som satser langsiktig og har stor utviklingsavdeling. Så selv om det er ting som "mangler" og som jeg gjerne skulle hatt, så vet jeg at det kommer sakte menn sikkert.
    Mange løsninger fra 3. part er mulig å integrere i systemet med et par trykk (kassaløsninger, timesystemer etc), samt åpen API om du må ha noe custom made. Stadig voksende miljø over tilknyttede systemer.
    Lett og samarbeide med regnskapsfører i systemet (du kan føre selv og har du trøbbel kan du kontakte en regnskapsfører som du gir tilgang med et klikk. Det er mulig å koble spørsmål til bilag og generelle spørsmål inne i systemet som regnskapsfører kan respondere på.
    Har du litt transaksjoner så er selvfølgelig bankintegrasjon og kid supert, det går av seg selv i bakgrunnen.

Er dessverre også ting jeg ville ha endret litt på, men slik er det i alle systemer, men de sakene går mest på ting jeg som regnskapsfører har behov for og som visma har "lovet skal komme" når de solgte inn systemet til regnskapsførere og som drar veeeeldig ut i tid før de klarer å implementere.

Bertram, Marius_J og Tonny Kluften liker dette.
  7. MTSL New Member

Jeg sitter som kasserer i en organisasjon og vi bruker Visma eaccounting. Likte det ikke så godt i starten, men etter å ha hjulpet et AS med både Fiken og Tripletex syntes jeg visma eaccouning er best.
    Alt av rapporter er oversigtlig og lett å finne/ opprette. Egentlig helt enig med han over her.

Tripletex har jeg kurs i, men allikevel syntes jeg knotete å bruke og tungvint til tider. Samt at deres support er helt elendig.
    Det er enkelt å opprette en faktura, og sende denne via epost/brev osv.
    Tripletex kan du integrere med DNB, Sparebank1 og eika bankene

Del denne siden