Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefalt CRM-løsning?

n0stra

Medlem
I skilt, reklame og dekorfirmaet vårt trenger tydeligvis de ansatte en løsning for å lettere følge opp, lage tilbud osv. Dette er for meg et område jeg ikke har touchet innpå og jeg har ikke tid til å lage noe selv.

Så hva finnes der ute? Trenger forslag før daglig leder fyker ut og kjøper det første mest kostbare han finner.....
 
A

aabbcc

Guest
Jeg har prøvd superoffice og 24sevenoffice, og vil ikke anbefale noen av dem. Synes de var fryktelig tungvinte å jobbe i.

Vurderer å starte med et nytt system selv (i dag bruker jeg bare et exelark) og vurderer Microsoft dynamics.

aabbcc
 

NilsF

Medlem
Det ligger mye enkel og nyttig funksjonalitet i Outlook med Business Contact Manager. Bruker man ovennevnte og skal dele på oppgavene, er vel Office 365 et alternativ. Bruker man løsninger fra Mamut, kan Office 365 fås som den del av pakken.

Ellers så finnes det en gratis versjon av vtiger CRM (ikke testet av meg). www.vtiger.com
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Jeg har brukt SuperOffice tidliger og synes dette var både enkelt, intuitivt og bra.

Ellers kan jo CRM - The Enterprise Cloud Computing Company - Salesforce.com Europe være en ide å se på..... jeg har ikke sett nok på det enda til å komme med en anbefaling ene eller andre veien.

Salesforce er veldig bra hvis du skal integrere mot andre system. Det har et åpent og godt dokumentert API, samt toolkit for PHP, Java, C# mfl. Jeg har gjort noen integrasjonsjobber mot det for kunder, og ble imponert over hvor gjennomtenkt datamodell de har. Tar det nok i bruk selv hvis jeg finner ut jeg behøver CRM ;)
 
A

aabbcc

Guest
Hva fant du ut av Nostra?

Podio så egentlig ganske lovende ut.

A
 

n0stra

Medlem
Jeg skulle helst funnet en løsning som enten lett lar seg implementere med en annen som håndterer denne oppgaven eller som har det innebygd - og det gjelder å sende ut tilbud til potensielle kunder samt kunne eksportere disse til salg senere.

Det ser ut som særdeles få om noen fokuserer på dette punktet når man leser om funksjonalitet.
 

hvaer

Medlem
Jeg har prøvd ca 1337 forskjelige systemer, men 24sevenoffice og Microsoft Dynamics utmerker seg som de beste for min del. Jeg bruker dog Basecamp for prosjektledelse og Highrise som CRM. Fordelene med dette er at de snakker sammen, samt at det finnes en drøss tilleggsapplikasjoner for begge systemer(liste over applikasjoner for Basecamp og for Highrise.). Og om ikke alt er direkte støttet, så gjør Zapier en god jobb å zappe inn dit, så du kan få ett system som er tilpasset ditt behov. Dog, ikke mulighet for noe norsk faktureringssystem, med mindre du klarer å lage en zap på det selv.
 
Topp