Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbudstorg for webhotell?

Aeyoun

New Member
Alle andre tjenester her i det samfunnet vårt i nord har gode prissammenligningstjenester og anbudstorg hvor det er leverandørene som sloss om kundene istedenfor kundene som sloss mot den manglende informasjonen på nettsidene til leverandøren.

Mange webhotelleverandører med norske nettsider har manglende, lite teknisk, og direkte feil informasjon. Mange oppgir ikke hvor i verden tjenerne er plassert, for eksempel. Mitt eget nåværende valg, UniWeb, sier blandt annet at webhotellene deres inkluderer SSL. Noe de krever 1700 NOK for om du kontakter de å spør om tjenesten ette å ha kjøpt et webhotell (SSL pluss et unødvendig bundle-produkt med fast IP.)

Så, tilbake til tema: finnes det et norsk anbudstorg for webhotell?

Jeg vil liste opp kravene mine og ha salgsavdelingene deres løpende etter meg for å få meg som kunde. 8)
 

kek91

Webutvikler
Brukeren "aQ" fra et annet forum lagde en tjeneste som du er på utkikk etter, det var en liste over webhoster med de spesifikasjonene man valgte å filtrere etter. Ikke akkurat en anbudsside, men det nærmeste jeg kjenner til.

Kan se ut som nettsiden er nede nå, http://hostomato.com/ , så mulig den er tatt ned, men du kan jo kontakte eieren og høre med han. (Se original tråden her Se emne - Hostomato.com - sammenligning av webhoster • Norsk Webforum )
Det er vel ikke lov å linke til andre forum, men føler det er for en god grunn i dette tilfellet
 

Aeyoun

New Member
Takk kek91.
De hadde bare tre tilbdere med tjenere i Norge, så tjenesten var ikke veldig nyttig. Det var akkurat noe sånt jeg så etter.
 

Steve Cash

Medlem
Det kunne ha vært mer informasjon der ja, men dette var en kjempegod idé. Det må da være mulig å lage noe bedre enn dette for en aller annen som ikke skyr mye arbeid uten å være sikker på at det kaster noe av seg. :) F.eks. en tabell med oversiktlig sammenligning mellom forskjellige leverandører, produktanmeldelser med videre. Hvordan en får penger ut av en slik side, og samtidig klarer å framstå som uavhengig og objektiv, kan jeg for lite om. Men det må vel bl.a. bli annonser og betaling for klikk som fører til salg. Dette må da være en forretningsidé for noen som vil brette opp ermene?
 
Sist redigert:

peterpan

Medlem
Tok meg friheten til å opprette en liten side som lister ut forskjellige norske leverandører av webhotell.
Den lister ut en tabell på fremsiden med tittel, pris, lagringsplass, bindingstid, karakter basert på omtaler og litt mer. Du kan også trykke den inn på hver enkelt leverandør og lese omtaler om leverandøren (Ikke kommet inne noen da jeg omtrent akkurat har lastet den opp).

Jeg har forskjellige ideer til forbedringer, og det vil komme fortløpende.
Siden er bygget opp med bootstrap, men jeg har ikke gjort noen spesialtilpassinger for mobil/nettbrett helt ennå.

Om noen skulle være interessert så ligger den her: Webhotellene

Jeg har ikke brukt aff.linker siden jeg ikke vil at dette skal gå utover plassering og ligndende av leverandører.

PS, om dette anses som reklame så er det bare å fjerne posten :)
 

Aeyoun

New Member
Bra du tar tak i problemet, peterpan. :) Takk.

For meg er det viktig hvor i verden serverene er plassert. Kunne du ta med denne informasjonen i oversikten?
 

peterpan

Medlem
Bra du tar tak i problemet, peterpan. :) Takk.

For meg er det viktig hvor i verden serverene er plassert. Kunne du ta med denne informasjonen i oversikten?

Bare hyggelig :)

Nå har jeg i første omgang sett etter norske leverandører som skriver at de har servere i Norge, det er mulig at jeg har tatt feil da.
Jeg skal gå over alle igjen og ta med i oversikt, det er selvsagt noe som er ganske viktig.
 

Steve Cash

Medlem
Veldig bra start på en nyttig tjenste. Men når jeg først har fått litt ønsker jeg meg mer. F.eks. antall GB trafikk pr. mnd. som er inkludert. Dessutenhar jo leverandørene forskjellig pakker, det ser ut til at det er bare én som vises.
 

peterpan

Medlem
Veldig bra start på en nyttig tjenste. Men når jeg først har fått litt ønsker jeg meg mer. F.eks. antall GB trafikk pr. mnd. som er inkludert. Dessutenhar jo leverandørene forskjellig pakker, det ser ut til at det er bare én som vises.

Om du går inn på en leverandør på siden får du se antall GB trafikk per måned som er inkludert.
Litt usikker på hvilke felter som skal være på fremsiden.

Jeg har tenkt å lage en mer detaljert "detaljeside" for hver leverandør. Der skal jeg liste ut alle webhotellpakker som er tilgjengelig. Har listet ut den billigste nå siden det er den veldig mange er ute etter :)
 

Aeyoun

New Member
Dette begynner kanskje å bli latterlig, men hvilke Apache moduler som er tilgjengelig har alltid vært en av de største avgjørende faktorene for meg. Det er noe temmelig retarderte avgjørelser for hva som skal være tilgjengelig og ikke der ute. Dette krever mer research enn noen av de andre punktene. :/

Ga egentlig opp å få noe særlig svar fra webhotellene og har bestemt meg for å gå for VPS selv. Å ha detaljert informasjon tilgjengelig på ett sted bør fremdels være nyttig for andre i fremtiden.
 

Steve Cash

Medlem
Bedre og bedre, denne siden bruker jeg allerede en del, den er nyttig. Spesielt liker jeg funksjonen med at jeg kan sortere opp/ned på de forskjellige søkekriteriene, som alfabetisk, pris, lagringsplass osv.
 
Topp