Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonser på finn.no?

janhag1

New Member
Hei er ny her på forumet,lurer på om noen her som har erfaring med annonsering på finn.no,og responsen på dette mot nettbutikker?Vurderer å kjøpe en annonsepakke der,forholdsvis dyrt etter det jeg husker,tror jeg fikk tilbud på 15000 for 500 annonser i løpet av et år.
Noen som har erfaringer rundt dette,både positive og negative??Alle svar og råd mottas med takk.

Mvh
Jan Erik
petworld.no
 

Bjørnar

Gründer
dette kommer veldig an på hvilken nisje man er i, tror jeg. for en webdesigner tror jeg ikke dette er noen veldig gunstig løsning, men for min samboer som selger barnevogner, har dette fungert veldig bra.
 

Pål

Medlem
I det tilbudet er vel 7500 en fastpris for å ha "butikk" på finn? så sier de at prisen pr annonse blir 15kr (500*15=7500)?

11000 for 7-800 annonser hørtes veldig billig ut, er du sikker på prisen? (om det er inkl butikkdelen til 7500 vel å merke, om ikke er det vel rimelig standard...)
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
En partneravtale koster kr 7500 pr år. Har du en avtale kan du kjøpe annonser (klippekort). Et eksempel på prisene: 100 annonser = kr 1950, 500 annonser = kr 7550, 1000 annonser kr 15050.

Jeg er ikke tilfreds med resultatene egentlig. Hovedproblemet er at det er en geografisk begrensning som (jeg tror) mange brukere benytter (ingen gidder hente en Playstation 500 km unna). Dette utelukker nettbutikker på feil grunnlag (når naboen min betaler det samme i transport som en fra Tromsø så er det utrolig dumt å velge bort nettbutikker basert på postnr). Har aldri fått noe statistikk over *hvordan* brukere bruker finn.
Ellers er det forhandlere som pøser ut opp til 20 annonser samtidig - som listes fint etter hverandre. Blir brukeren lei så er det bare en klikk som skal til for å velge bort alle forhandler-annonser.

Jeg har nevnt disse ting og dette er visstnok noe de jobber med (og har jobbet med en god stund). Det er dessverre ikke mulig å forutse hvor lenge de ønsker å jobbe med disse tingene fremover, før det skjer noe. </sarcasm>
 
Sist redigert:

Grooo

Medlem
Kanskje jeg tar veldig feil på det jeg husker ang. prisen, jeg følte meg veldig sikker men finner ikke noe "papirer" på dette så det er mulig jeg er helt på jordet. Beklager i så fall.

Vi valgte i alle fall å ikke annonsere der som firma, heller kjøpe enkeltannonser som "storselger" innimellom.
 

janhag1

New Member
Du har noen gode poenger der Pong,dumt at nettbutikker blir fjernet når de begrenser det til lokal søk etc.
Hvis man har endel annonser på finn som privat person tror jeg du blir storselger automatisk,jeg ble ivertfall det,og har ikke bedt om det, har ikke merket noen forskjell annet enn at det står storselger istedenfor privat i annonsen.Er det noen forskjell som jeg ikke har fått med meg?
Jan Erik
 

Bjørnar

Gründer
Hvis man har endel annonser på finn som privat person tror jeg du blir storselger automatisk,jeg ble ivertfall det,og har ikke bedt om det, har ikke merket noen forskjell annet enn at det står storselger istedenfor privat i annonsen.
det stemmer med min oppfatning også, det går på antall annonser over en tidsperiode.
 

Torgeir

New Member
Har partner avtale med Finn. og min erfaring er at ett produkt selger bra den første uka etter at man legger ut annonsen, etter det er det dødt, selv om man fornyer annonsen slik at den kommer øverst igjen på kategori/søk, fått meg til å lure på om det er begrenset med folk som er aktive på Finn torget, i motsetning til Finn bil og Eiendom hvor det kommer nye potensielle kunder hele tiden.
 

picxx

Well-Known Member
fått meg til å lure på om det er begrenset med folk som er aktive på Finn torget.

kan jo være at de fleste er selgere, men kjøper ett eller annet kult produkt den første uka det er nytt?
 

janhag1

New Member
Fjerning av link

Hei,vi ingikk partner avtale og trodde dette var bra,men uken etter fjernet likegodt finn.no linken til annonsørene i annonsen(den på forsiden i annonsen),nå må man først klikke på logoen som er øverst til høyre og deretter kommer man inn i annonsørens "butikk"på finn.no.Linken til nettbutikk/hjemmeside er godt gjemt langt oppe på siden,opplever mindre trafikk og flere hennvendelser slik som hvordan kjøper jeg dette produktet etc fra potensielle kunder.
Jeg opplever dette som negativt og vil ikke gå på en ny slik avtale,da min greie er å få potensielle kunder inn i min butikk,og bli der.Opplever også at det nok er mange "kikkere"og ikke så mange kjøpere heller i vår kategori.Skjønner jo grunnen til at de gjør det slik,men blir litt bortkastet for vår del, og dette ble heller ikke opplyst når vi ingikk avtalen.
Andre som har noen erfaringer her?
 
Topp