Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonser på WebArtikler.com

Gomlers

Member
Hallo, hallo!

Tidligere så har WebArtikler.com vært annonse-fritt.

Men ettersom det begynner å gå med noe tid, samt at det selvfølgelig koster noe å ha server / domene osv. Så bestemte jeg å kjøre opp en 250x250 adsense ved hver artikkel...

Siden det har tidligere vært nevnt at det muligens vil mislikes fra eventuelle brukere at jeg tjener penger på deres verk, så har jeg for å bøte på den "skaden" gjort det slik at annonse-inntektene deles tilnærmet 50/50 mellom forfatteren av artikkelen, og WebArtikler.com.

De av dere som har registrert dere, og har skrevet artikler til databasen, kan derfor registrere Utgiver-ID på deres profil (nederst på siden) og dere vil dermed tjene halvparten av inntektene..

Jeg vil sende ut nyhetsbrev til medlemmene på WebArtikler.com senere neste uke, men vil gjerne ha noe tilbakemeldinger på hva dere synes om en slik løsning, og gjerne også om annonsen burde ha et annet format - slik at dette i såfall kan endres før jeg sender nyhetsbrev til medlemmer om det.

MERK: Jeg har gjort det slik at så lenge brukeren er innlogget, og ser på sin egen artikkel, så vil WebArtikler sin Utgiver-ID vises. Dette for å forhindre at forfatteren klikker på sin egen annonse, slik at vi følger Google Adsense TOS så godt som mulig.. For å sjekke at jeg ikke snakker usant, så logg derfor ut, og refresh siden for deretter å se kildekoden og din egen utgiver-ID.

Jeg har også implementert en "Topp 7" liste som vises i venstre menyen, slik at aktive brukere får litt mer cred enn de som bare registrerer seg med webside-linken i profilen (for så å tro at de skal få trafikk) - uten å ha publisert artikler.

Tar gjerne litt tilbakemeldinger på den biten også! :)

- Roger.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Ser ingen grunn til at du skal dele inntektene på denne siden med andre!?! De som legger ut sine artikler der gjør det vel ikke for å tjene penger direkte på det. Det er vel mer for å fremme seg selv eller en nettside man driver.

Behold pengene selv og bruk dem fornuftig!
 

Gomlers

Member
Spørs om det blir 2 dollar engang ;) Men jeg husker at det var voldsom kritikk i forhold til å skulle tjene penger på andre sine artikler... men det er jo en rundt 100 UV om dagen eller no.. så det kunne jo blitt litt.

Grunnen til at jeg implementerte muligheter for revenue sharing var fordi jeg fant meg en ferdig modul, så det ble nesten enklere :D
 

Msites Ltd

Livsnyter
Du tjener jo ikke penger på andre sin artikkel! Du tjener penger på å ha en tjeneste hvor folk kan legge ut sine artikler!
Skulle ta seg ut om alle forum, video og bildesider skulle dele all inntekt med brukerne! Bare fordi folk velger å bruke disse tjenestene.

Jeg gjentar meg selv, behold inntekten selv og bruk den fornuftig!
 

zapotek

Medlem
Enig, du må også tenke på at de som har lagt ut artikler hos deg får trafikk fra din side til sin egen og på den måten tjener penger selv på det uansett.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg foreslår at du lar muligheten ligge åpen. Det er alltids noen som vil bli forbanna pga av annonsene. De som ikke bryr seg (de fleste her inne ser det ut for) kommer uansett ikke til å legge inn adsense koden.

Du kan jo også slenge ved en liten forklaring under feltet dem ligger inn koden sin i at om dem ikke legger den inn er dem med å donerer til serverdrift osv.
 

Gomlers

Member
Tror du er inne på det riktige der Kenneth... alltids noen som blir irriterte, og da kan de jo bare forsyne profilen med pubID.

Ikke at det har enormt mye å si, men tenkte jeg skulle få blåst litt liv i prosjektet igjen nærmere høsten. Jeg har hatt "internettferie" i et par måneder, og alt har egentlig dabbet av litt.. Så akkurat nå er det litt rolig, men ser for meg at det blir bedre etterhvert. TTT
 
Topp