Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonsering i aviser

Skal til å annonsere i en avis, og har fått pris på den størrelsen jeg ønsker. Blir ikke en SVÆR annonse, men den blir 8x5,3 cm og i farger (tenkte i alle fall å ha med farger). Det jeg da lurer på er om noen her har eksperimentert med dette her når det gjelder farger kontra ikke farger, størrelse, stor skrifttype kontra vanlig skrift etc etc. Generelt, alt av erfaringer er interessant. Har lest en del på nett, men i min verden veier ikke markedsføringsfirmaers ord så veldig mye, for aller helst hadde de jo sett at jeg hadde ansatt dem til å gjøre dette for meg... :rolleyes:
 
Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Siden han bruker mål i cm så antar jeg det er i en trykt avis.

Jeg har noe erfaring med stillingsannonser og litt andre typer også. Jeg snakket med en grafiker i avisen om nettopp dette en gang. Hvordan få mest ut av en liten annonsen. Og han sa at det som teller er å få annonsen til å skille seg ut fra de andre annonsene. Det kan være å bruke farger som står i kontrast til de fargene andre bruker, mye luft hvis de andre har overfylte annonser ol... Nå aner jeg ikke hva du skal markedsføre og i hvilken avis, men jeg ville kjøpt avisen og sett på de andre annonsene du kan regne med å få rundt din egen og prøvd å finne noe som gjør at din skiller seg ut. Kanskje klippet ut din egen og limt den inn i avisen for å se om den vil vekke interesse..

Dette gjelder vel sikkert mest hvis det er annonsering sammen med masse andre annonser. Får du plassert annonsen din blant nyhetssakene så er jo det mye bedre, da kan det kanskje være andre ting som gjelder...
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det som gjelder i en avisannonse er jo å fange leserens interesse gjennom tekst og farge.

Ville nok satset på f.eks rosa eller knallgul annonse for å fange øyets oppmerksomhet. SÅ ville jeg hatt kort klare beskjeder og en tydelig "call-to-action".

Å komme med konkrete forslag er litt vanskelig da du ikke oppgir nok info for slik informasjon.

Lykke til!
 
Å, jeg har en historie i å gi for lite informasjon. Hehe beklager! Det er et datafirma jeg skal reklamere for, datagjenoppretting fra SSD-disker og minnepenner. Litt av grunnen til at jeg ikke i første omgang tenkte på å betale for trafikk i form av feks klikk, er at sikkert en hel del kommer til å klikke på annonsen i ren nysgjerrighet og ikke nødvendigvis fordi de trenger tjenesten. (Jeg har jo gjort visse undersøkelser, og man blir litt overrasket av hvor mange som ikke vet at slike tjenester finnes). Om man annonserer i en avis ser jeg kanskje for meg at de som faktisk er interesserte og trenger tjenesten, vil besøke nettsiden. Eller, liten risiko, om du vil. Jeg har jo prøvd vanlige tekstannonser i aviser før, og fikk voldsom respons på en bitteliten nisje. Tenkte det kunne vært artig å testa med datafirmaet og.

Bare for å ha det sagt: Jeg har ikke helt utelukket annonsering på nett, men grunnen til at jeg vil prøve avis, i alle fall i begynnelsen, er nevnt over.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Artikler må vel være en god måte markedsføre dette på!?! Da tenker jeg både offline og online.

Dette er jo godt stoff som lett skal kunne rangere med artikler. Jeg ville nok laget noen artikler selv, og samtidig kontaktet noen lokal- og regionalaviser.

Få gjerne tatt noen gode bilder av deg selv som kan brukes til en artikkel eller ti som du kan sende over til redaksjonene.
 
Er det forresten noen dager som gir bedre respons enn andre? Fredag er kanskje ikke den store avislese-dagen, liksom, så kanskje feks onsdag er bedre? Eller kanskje jeg fullstendig bommer med dagene her.. Hehe
 
A

aabbcc

Guest
Jeg vil tro søndag må være den beste dagen. Da har man jo tid til å lese avisen over en kopp kaffe...
 
Jeg ville uansett annonsert i ei gratisavis. Har hørt mye rykter om at folk jeg kjenner har sluttet å abonnere på blader og aviser. Men gratisavisene blir alltid lest av veldig mange, og finansieres kun av reklame.

Hvor mange legger da merke til din annonse om avisen er bredd full av annonser? Må jo være billig å få satt inn en da, i så fall.
 
Det spørs hva som tenkes å være billig. Om 5000 kroner hver måned er billig eller om 500 kroner er dyrt. Gratisavisene kommer ut annenhver uke eller hver uke, spørs hvilken avis det er. Da er det lettere å nå ut til folk alle dagene, også lørdag og søndag. Mange jobber i helgene, men har av og til fri fra jobb på hverdagene.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det spørs hva som tenkes å være billig. Om 5000 kroner hver måned er billig eller om 500 kroner er dyrt. Gratisavisene kommer ut annenhver uke eller hver uke, spørs hvilken avis det er. Da er det lettere å nå ut til folk alle dagene, også lørdag og søndag. Mange jobber i helgene, men har av og til fri fra jobb på hverdagene.

Baserer du svarene dine kun på hva du tror eller på noe fakta?

Hvor tar du dine påstander fra? At mange leser gratisaviser? At mange jobber i helgene og har fri på hverdagene?

Dette er bare noen av dine utsagn jeg stiller litt spørsmålstegn ved.

Hvilke gratisaviser er det du snakker om?
 
I Haugesund har vi to gratisaviser, Karmsund og Lokalavisen. Det er også mange lokalaviser, en for hver kommune i distriktet. Gratisavisene og lokalavisene er ukeaviser, som har fordelen at man vil treffe kunder hele ukene, ikke bare en eller to dager per utgivelse.

Gratisavisene kommer til alle kommunene på Haugalandet, til alle postkassene, ikke bare de som vil betale for avisen. Folk tar imot avisen eller kaster den. Men jeg tror de fleste tar den imot og leser den.
 
Makan til waste, altså. Nå brukte jeg nettopp 10k på annonser, i 6 aviser til sammen, og responsen har vært tilnærmet ikke-eksisterende. Av de ca 230.000 leserne til sammen har jeg hatt ca 10 besøkende på nettsida mi som ikke har kommet fra Google, og EN person har ringt. Sabla moro.
 
Topp