Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonsering i medier

Detinox

New Member
Med jevne mellomrom ser jeg mindre firmaer som har annonser i f.eks Dagbladet, VG, osv.

Jeg antar at de ikke bruker 300.000 på en dagsannonse hos VG.
Er det noen som har greie på hvordan dette fungerer? Selger VG annonseplass til et annet selskap som igjen videreselger eller hvordan funker dette?
 
Jeg har meldt meg som vaskehjelp og vil tilby deltids vaskehjelp for folk i mitt område. Vi har ei gratisavis som jeg annonserer i neste uke, men bare da. Avisen kommer 1 gang i uka. En liten tekst-annonse koster 81 kroner.

Skal man derimot ha større annonse, må man vurdere å annonsere på internett. For eksempel i gratisaviser, nettsider, lokalaviser eller sosiale medier.

Prisene avhenger etterspørsel, mengden dekning og størrelse. Kan man tjene på økt salg, så kan det lønne seg med kjøp av reklame. Men tror annonsene i landsdekkende aviser drukner lett.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Der tar du skammelig feil er jeg redd. ;)

Siden man ofte betaler pr visning, er det ikke noe problem å kun annonsere for noen tusenlapper. Men det er klart at annonsen da drukner i forhold til de som bruker noen hundre tusen på den samme annonseplassen.
 

JoachimO

Medlem
Du kan annonsere på DB.no for 2900,-/døgn. Annonsen er et godt stykke nede på siden ved siden av søkeboks for skattelistene. (DB.no selvbetjent annonsering)
 
Jeg skulle hatt en blogg med flere tusen daglige besøk og stor etterspørsel av annonseplass, hvis det skulle vært nødvendig å betale 2900 kr per døgn.

Ville mer annonsert på Radio Haugaland sin hjemmeside, som koster 500 kroner per måned. Hjemmesiden har litt over 1000 daglige besøk, og besøkene kommer sannsynlig fra Haugesund-området.
 
Webtraffic.no har blant annet: VG, Finn, Dagbladet, Nettavisen, Aftenposten og Startsiden.

De eier av Schibsted og er derfor det eneste selskapet som har reklame i alle de største mediene på nett.

Så om man ønsker å annonsere i de store avisene og nettstedene er dette den beste muligheten for små, mellomstore, så vel som store selskaper. Nå må det nevnes at du bør ha litt mer enn 81 kroner i budsjett.
 
Topp