Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonsestyrings script eller tjeneste?

clinton4

Medlem
Hei,

Jeg har ca 50 nettsider som alle har annonsplasser. Jeg ønsker nå å finne en tjeneste eller et script som lar meg administrere alle disse annonseplassene fra et sted. Så hvilke løsninger finnes? Og hvilken bør jeg velge?

Det som betyr mest for meg er:
1. Må kunne akseptere at jeg legger inn annonsekoder fra Adsense, TD og mine egne annonse bannere/tekster.
2. Bør ikke øke nedlastningstiden på nettsiden.
3. Enkelt å administrere.
 

Bjørnar

Gründer
Jeg var i samme situasjon som deg, så jeg bygde mitt eget rett og slett.

Fordelen med et system som picxx nevner, er at du i tillegg får en del andre features, selvsagt, men også en kvalitetssikring på trackingen, som kan være greit.
 

clinton4

Medlem
Jeg har tidligere vært borti OIO, men det ble for lite brukervennlig i mitt tilfelle.

Jeg ser nå på DFP, noen som har erfaringer med den?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har tidligere vært borti OIO, men det ble for lite brukervennlig i mitt tilfelle.

Utifra en annonsoers synspunkt er det nok ikke optimalt, da man ikke har noe eget annonsoer-kontrollpanel og den eneste statistikken man faar tilsendt er via mail.
 

clinton4

Medlem
Har sett litt på DFP nå, men har problemer med å forstå fremgangsmåten i systemet.

For meg er følgende logisk:
Steg 1: Opprett en annonseplassering.
Steg 2: Opprett en annonse.
Steg 3: Legg til annonsen i annonseplasseringen.

Men slik fungerer ikke DFP, eller?
 

clinton4

Medlem
Ok, har lekt litt mer og begynner å forstå hvordan systemet fungerer. Men jeg lurer på en ting. I dag har jeg AdSense koder sortert etter kanaler hos AdSense. Er det mulig å knytte disse kanalene til annonseenheter i DFP?
 

clinton4

Medlem
Enda et spørsmål. Er det mulig å filtrere bort konkurrenter (i adsense biten) ved bruk av DFP, slik som man kan gjøre hos AdSense?
 

clinton4

Medlem
Og enda et spørsmål.

Jeg har opprettet en plassering med en annonseenhet og gitt den en annonse. Men dersom jeg går til annonseenheten og trykker på fanen linjeelementer, ser jeg ikke annonsen der. Er det ikke meningen at jeg skal se alle annonsene som ligger i denne annonseenheten der?
 
Topp