Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonssida rubrikannonser likt Blocket.se, söker samarbete

Hej,

Jag har utvecklat ett väldigt avancerat köp&sälj skript, som haft Blocket.se som referens. Skrivet i Asp.net MVC & LINQ & SQL Server. Sidan är aktivt för tillfället under .com domän.

Skriptet har bl.a:

Snygg karta på första sidan där man väljer region i landet
Väldigt enkelt lägga in ny annons, utan registrering
Butik funktion likt Blocket
Bevaka annons, sökning likt Blocket
Integrerat med betalningslösning, eller gratis annonser i början
Annons måste godkännas av admin innan publicering, alternativt direkt publicering
Annonser i Galleriet likt Blocket som betalas extra. Annonser som visas i Galleriet relevanta för annonser man är ute efter.
Integration med Google Maps, användare väljer län/stad så dyker orten upp i kartan. Thumbnail till kartan i Google maps automatiskt i annonsen
Avancerad admin del, kan redigera annonser från admin del. Kan skapa olika användare med olika behörigheter
Effektiv sök algoritm för att hitta annonser, "Google Instant" funktion i sökningar.
Snyggt Rekommendera en vän, dela på facebook i alla annonser. Svara på annons via email, kan göras så att dessa mail måste godkännas av admin
Enkelt för användare att ta bort eller ändra&förnya annons, lägga in befintlig annons i Galleriet, gratis eller kostar extra.

Är intresserad av att starta upp en sida i Norge, med norsk marknad.
För länk till sidan skicka PM eller email.

Låter det intressant ? Svara här eller maila mig yoursecondweb at g-m-ail . com så kan vi snacka vidare !
 
Mitt system är en kopia av svenska blocket.se, väl beprövat och väldigt lättanvänt och tanken är att köra likadant men med Norge karta.

I första hand söker jag någon som redan har en norsk sida inom köp&sälj / rubrikannonser med en besökarbas, men inte tillräckligt bra system.

alternativt

någon som kan gå in med investering för marknadsföring och få ca.40-50 % ägarandel.

Jag sköter allt det tekniska som hosting på dedikerad server m.m.
 

Taffy

Medlem
Høres spennende ut, har dessverre ikke noe side/kunnskaper som er relevant for dette. Det jeg lurer på er hvordan du planlegger å være et reelt alternativ til finn.no? Det er jo den store innarbeidede kjøp & salg siden i Norge, utenom små nisjesider/forumer.
 
Tycker själv att finn.no är en väldigt dålig sida sett ur ett användarperspektiv, speciellt processen att sätta in ny annons, mycket klickande. Tycker det ska vara enkelt och snabbt för användaren att sätta in ny annons & ändra, ta bort annons.

Jag är inte ute efter konkurrera med finn.no som har profit på 1 miljon NOK om dagen, men hitta en liten marknad och tjäna lite pengar. Finns andra sidor än finn som gör bra pengar inom annonser/köp&sälj i Norge, även i Sverige även om Blocket.se är dominerande.
 

adeneo

Medlem
Det finnes nok svært få sider som faktisk tjener på noe slikt i Norge og Sverige bortsett fra Schibstedt sine sider, kanskje Buy24, men tviler i grunn på det, og Schibstedt eier som du sikkert vet både blocket og finn samt en hel del andre nettsteder.

Personlig synes jeg Blocket er dårlig lagt opp, og at finn er betydelig bedre men langt i fra bra, og kan ikke se at det er noen fordeler i å kopiere noen av de, men ville heller forsøkt å lage noe som var bedre da det i grunn er eneste måten å konkurrere på etter mitt syn.

Ettersom det er samme eieren som står bak begge sidene så er det nok en grunn til at man velger å ha forskjellige løsninger i Sverige og Norge ettersom Schibstedt sannsynligvis ville spart noen millioner på å rulle ut samme plattformen for både blocket og finn, omtrent slik de har gjort med møteplassen.no og møteplatsen.se.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det finnes nok svært få sider som faktisk tjener på noe slikt i Norge og Sverige bortsett fra Schibstedt sine sider, kanskje Buy24, men tviler i grunn på det, og Schibstedt eier som du sikkert vet både blocket og finn samt en hel del andre nettsteder.

Personlig synes jeg Blocket er dårlig lagt opp, og at finn er betydelig bedre men langt i fra bra, og kan ikke se at det er noen fordeler i å kopiere noen av de, men ville heller forsøkt å lage noe som var bedre da det i grunn er eneste måten å konkurrere på etter mitt syn.

Ettersom det er samme eieren som står bak begge sidene så er det nok en grunn til at man velger å ha forskjellige løsninger i Sverige og Norge ettersom Schibstedt sannsynligvis ville spart noen millioner på å rulle ut samme plattformen for både blocket og finn, omtrent slik de har gjort med møteplassen.no og møteplatsen.se.

Dette har jo noe med at Schibstedt kjøpte Blocket AB som var etablert i Sverige. Det er dyrt å sette opp en svensk versjon av finn.no selv om den er utviklet i Norge. Er nok en del tilpasninger som måtte gjøres for det svenske markedet.
 

Speca

Medlem
Tycker själv att finn.no är en väldigt dålig sida sett ur ett användarperspektiv, speciellt processen att sätta in ny annons, mycket klickande. Tycker det ska vara enkelt och snabbt för användaren att sätta in ny annons & ändra, ta bort annons.

Merkelig. Jeg hater blocket som pesten, og skulle ønske at de hadde brukt finn i Sverige. Ok, finn er litt mer tungvinn for de som annonserer, men ranker til gjengjeld bedre i google. Blocket er enkel å legge inn annonser i, men er en tungvinn side ved navigering for sluttbruker, og min erfaring er at det ikke ranker så godt i google heller. Nei, gi meg finn 10000 ganger før noe som ligner på blocket her i lander.
 

picxx

Well-Known Member
Finns andra sidor än finn.no som gör bra pengar inom annonser/köp&sälj

Tror kanskje zett.no er den eneste siden som reelt konkurrerer med finn.no i norge.
De har avtaler med en god del lokalaviser.
 
Som sagt jag är inte ute efter att konkurrera med finn.no, inte ens topp 5, utan hitta en nisch och tjäna en 20.000-30.000 NOK i måndaden.

Mitt system har väldigt många fördelar jämfört med de sidor jag sett hittills.

Inom en nischad marknad som systemet är aktivt i, har jag efter bara en månad med väldigt lite marknadsföring, 2.000 besökare om dagen.

autodb.no, 22 miljoner i vinst 2010
rubrikk.no ,över 10 miljoner i omsättning 2010
zett.no, nämnts xy miljoner
motortorget.no

men även de mindre sidorna som nämndes borde göra OK vinster.

Ca. 70% av alle mc-annonser i Norge ligger på Finn.no. Resten ligger et titalls andre bruktmarkeder. På RUBRIKK.NO kan du søke gjennom alle bruktmarkeder i Norge samtidig.

Säg att finn.no har 70 % av totala marknaden, blir mycket pengar över för andra aktörer också.


buy24.no
rubrikk.no
autodb.no

Er vel disse som tjener penger..

Men ellers finnes det veldig mange små

gratisannonser.no
norgesannonser.no
klondajk.no
kvikksalg.no
+ flere
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Säg att finn.no har 70 % av totala marknaden, blir mycket pengar över för andra aktörer också.

Når 300 stykker (kanskje flere, eller færre?) kriger om 10% av markesandelen, ser jeg ikke helt hvor du kommer inn?
 
Om vi säger totala marknaden är värd 500 miljoner.

10 % blir 50 miljoner.

50 miljoner fördelat på 300 sidor ~ 150.000 kr i medel per sida i intäkter per år.
Nu kan det vara så att av dessa 300 sidor, bara 10% som tjänar pengar, de andra ingenting. Så gäller bara att bli topp 30 bland övriga sidor. Tror det är fullt möjligt med mitt system.

Tror inte heller det är så många som 300 sidor, och bland de jag surfat runt (25-30 sidor) så tycker jag 90 % varit väldigt dåliga designmässigt & funktionmäsigt.
 
Topp