Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ansatt hos utenlandsk firma - Regler vedr lønn og skatt

perksp

Member
Hei!
Jeg har i en tid nå vært i dialog med et utenlandsk firma som vil etablere seg i Norge. Det er en del ting jeg skal foreta men før de registrerer selskapet i Norge. Jeg vil da bli lønnet direkte fra de. Hvordan er regler vedrørende skatt og avgifter på dette? Er det slik at jeg bør legge unna en viss % av lønn for så å melde dette på selvangivelsen året etter?

Tips tas i mot med takk da dette er utenfor mitt område.
 

Tony J

Alle skal få
Skaff deg et ENK og be de fakturere deg for det du skal "foreta deg" inntil selskapet i Norge er opprettet ?
 

perksp

Member
Vil helst unngå ENK bare for et par måneder. Må vel være andre alternativer rundt dette? Kan eventuelt ta kontakt med skatteetaten.
 

Ole Avranden

utvandret
Når det gjelder alt som har med skatt / utland å gjøre, er det nesten alltid noen unntak og sære ting, som gjør at to tilfeller sjelden blir like. Derfor er det nok smartest å sjekke med dem som kan det - slik at du får et svar ut fra din situasjon.
 

Tony J

Alle skal få
Bare pass på at du får det skriftlig. Skatteetaten har ikke noe fasit svar, ringer du 10 forskjellige personer skal jeg garantere deg at du får 10 helt forskjellige svar.

Det stemmer. Får du det skriftlig kan så har du iallfall bevis på at du har handlet i "god tro" selv om denne personen skulle ha tatt feil :)
 
Topp