Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Antivirus

Fredrik

Medlem
Trenger litt hjelp med antivirus.

Saken er den at jeg har hatt Norman i en del år som har fungert greit og jeg har ikke hatt virus på like mange år.

Så finner Norman ut at de skal oppgradere programmet for en stund tilbake og da klikker den helt. Den sperrer alt som heter torrents og har prøvd alle torrent programmer samt slått av antivirus, brannmurer å alt som finnes. Men nei. Uansett torrent program så låser det seg etter bare en kort stund. Etter mye irritasjon så avinstallerte jeg Norman. Da fungerte selvfølgelig alt helt greit. Nå har jeg ikke antivirus eller noe så da er spørsmålet til dere:

Har dere noe godt antivirus program å anbefale og som er gratis?

Edit - Det er torrent programmet som låser seg samt jeg har prøvd med masse ulike filer.
 

Gaasehud

Medlem
avast! Antivirus er HELT glimrende! :) Og jeg har prøvd det meste, faktisk! Alt fra de dyreste antivirusprogrammer til gratisversjoner. avast! er bra og du trenger ikke gjøre en dritt etter det er installert. Den oppdaterer selv uten at du må klikke på noe. Jeg bruker litt annet ved siden av som Spybot, Ad-Aware og lignende. Bare av og til de finner noe, men spybot finner en del første gang. I tillegg er CCleaner fint til å slette logg og slikt, der samles det mye spyware og dritt.
 

Fredrik

Medlem
Ja har brukt ccleaner i mange år og det fungerer meget bra. Har nå testet ut AVG og det kan virke som at det fungerer greit. Fant selvfølgelig virus i temp filene ja. Det var dog rimelig ufarlig. Ser også ut til at den ikke bruker all verden av resurser.

Takk for alle tips!
 

Deezire

Medlem
En litt billigere og enklere løsning: Kjøp ESET NOD32. Nod32 er regnet som best of breed innenfor antivirus og er designet for å være minst mulig i veien for brukeren. Du merker strengt tatt ikke at den er der.

(Eventuelt Smart Sercurity som har firewall også.)
 

Knut

Medlem
100% enig Deezire. Brukt det i mange år og aldri hatt problemer.
Bruker nå Smart Security. Tar veldig ressurser og det ordner alt selv.
NESTEN gratis er det også :)
 

picxx

Well-Known Member
Bruker selv NOD32 og kan ikke annet enn å skryte av det.

Forøvrig skulle jeg ønske alle virusprogram hadde oppført seg på samme måte som norman når det gjelder torrents ;)
 
Sist redigert:
Topp