Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Autoblogs, hva syns vi om dem?

skogtrollet

Medlem
Etter min søken etter informasjon på nettet, kom jeg over begrepet autoblogs. Det går utpå at man setter opp et nettsted, som henter tekster fra overalt på internett, og publiserer disse som sine egne. Alt går på autopilot altså.

Deretter gjør man det samme med 50 blogger til, så tjener man plutselig 20$ dagen, og alt går automatisk.

Slik har jeg tolket det. Noen her som kan innrømme og har laget slike autoblogs?
Er autoblogs det samme som splogs? Mener å ha husket picxx nevnte ordet splogs.

Man risikerer vel også å få bannet adsense kontoen sin?
 

Tonny Kluften

Administrator
Splogs er det same ja. Jeg har prøvd forskjellige autobloggmetoder, men det er lenge siden. Tjente litt, men langt fra nok til å forsvare jobbinga. Det er skikkelig kjedelig og umotiverende arbeide å sette opp slike autoblogger. Husk at man får ikke hele blogger til å rangere på Google, kun sider, så man må fortsatt lenke til hver side på bloggen for i det hele tatt å få besøk. Og det finnes folk her på WF som har mistet adsensekontoen sin pga dette ja.
Jeg mener at å lage autoblogger er totalt bortkastet tid.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg drev med litt autoblogging innen adult for en tid tilbake.
Satte vel i snitt opp 5 stykker om dagen + submittet dem til rundt 70 bloggkataloger.
For å si det som det var....rett og slett ikke verdt tiden du bruker på det.
 

kongen

kongemedlem
Det kan være penger å tjene på autoblogs, men da bør det være innen en nisje, og ikke en blogg om sladder fra musikk/film-bransjen eller lignende. Slike er det mange nok av fra før. F.eks vil en autoblog som bare henter inn tekst om "golfswing" og hvordan slå en golfball lengst mulig, etterhvert kunne rangere sterkt på ordet "golfswing". Da kan du f.eks finne affiliateprodukter fra ClickBank, eller andre nettverk for å få inntekter.

Etter at autobloggene er satt opp, så er det bare å la de leve sitt eget liv uten å "gå inn å sjekke stats" og slikt som bare tar opp unødvendig tid. La alle inntektene som kommer fra disse være en hyggelig bonus.

Autoblogs bør ikke være "hovedbusinessen" din, da inntektene baserer seg stort sett fra klikk fra søkemotorene. Ettersom din ranking kan variere masse, vil også inntektene variere masse.

Du kan leie en person fra RentAcoder.com til å sette opp bloggene for deg, hvis du ikke gidder å sette de opp selv.
 

Tonny Kluften

Administrator
Man kan registrere domener på namecheap.com. Der er det gratis "whois guard". DVS domenene blir registrert i Namecheap sitt navn. Men man er anonym bare til en viss grad, finner man på noe tull så gir heldigvis Namecheap opplysninger om deg videre. Dette gjelder alle med whoisguard el. lign. tilbud. De tar ikke støyten for deg.
Namecheap har forresten rabattkupongkoder for god rabatt hele tiden, for April er det "7tulips".
kongen, jeg står på mitt at det ikke er verdt bryet helt til du beviser det motsatte :)
 

onlyme

New Member
Jeg forstår ikke vitsen med å lage alt dette søkemotor søppelet. Hvorfor ikke heller lage sider folk vil ha og besøke.
 

picxx

Well-Known Member
Det er faktisk fullt mulig å få til greie automatiske sider om man legger litt jobb i dem.
Se f.eks Toppsaker < Nyheter
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, legger man jobb i dem kan det bli bra. Men slike sider går ikke under kategorien autoblogger, med auto mener man både at de er "automatiske" å sette opp + legger til innhold automatisk. Autoblogger er som regel splogs eller spamblogger.

Ang nisjespamblogger. Når det gjelder innhold til nisjespamblogger så finner man ikke nok unikt innhold rett og slett. Hvor mange feeds finnes det i verden med temaet "green towels"? Spamblogger var, som så mange andre spammetoder, ferdig som pengemaskiner i 2005. Google har heldigvis blitt smartere etter det.
 

picxx

Well-Known Member
Sistemann som stjal innhold fra meg til en spamblog. Måtte ut med 10000 kroner. Han lærte seg fort at det "lønner" seg og ikke bruke åpen whois.

Bullshit!!!

Om du har åpen rss ber du om at andre bruker ditt innhold!
 
Topp