Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Automatisk fornyende betalingsløsning

picxx

Well-Known Member
ccbill, epoch og verotel er jo tjenester som gjør dette.

Vil på det sterkeste fraråde å bruke paypal, da det er en chargeback tid på 6 mnd. på de pengene som betales inn.

Men om det er noe slikt som brukernavn sier, rene kk tjenester (a la teller) har jeg desverre ikke peiling på om det finnes slikt, da dette vel er noe du selv evt. må sette opp om du autoriseres selv.
 

Gomlers

Member
Hva?

Trodde Cardia.no kunne tilby dette...
Hadde jo gledet meg til å bruke dem til mitt små-hemmelige prosjekt :\
 

picxx

Well-Known Member
Hva er egentlig chargeback?

Chargeback er noe dritt, og fungerer rett og slett omtrent på samme måte som en angrelov. Om noen kjøper et virtuelt produkt(fungerer selvsagt uansett om det er virtuelt eller fysiskt) av deg via paypal, kan de kreve pengene tilbake (om de sier at produktet er fake, ikke mottatt produkt etc.) innen 6mnd. etter at de har betalt.
 

Tonny Kluften

Administrator
Men paypal går som regel ikke med på chargeback hvis det dreier seg om virtuelle produkter. VISA (kontakt banken din) derimot går med på chargeback for hva som helst så det er egentlig de som er problemet. Men selv har jeg fått tilbake penger fra VISA via chargeback så jeg ser på chargeback som en fordel. Dette var penger som paypal nektet å betale meg tilbake. VISA fikk derfor paypal til å betale meg med tvang. Paypal ble nok sure da, tapte 1000 kroner på at jeg ble lurt.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Men paypal går som regel ikke med på chargeback hvis det dreier seg om virtuelle produkter.

paypal gir jo chargeback bare kjøperen ser litt hardt på dem.
Selv er jeg livredd for å motta penger via paypal når jeg selger noe.
 

picxx

Well-Known Member
Det står spesielt i Paypal TOS at de ikke erstatter intangible products.

Må innrømme at jeg ikke har satt meg spesielt godt inn i paypal's TOS da jeg ikke bruker dem så mye, men dette snur vel egentlig helt om på flisa, og åpner opp markedet for all slags svindlere all den tid betalingen går via paypal.
"Få tilgang til verdens største email liste nå!"
Det du får er 3 emailadresser..... du vil jo ikke kunne få chargeback på dette?
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja det åpner opp for svindlere, helt klart. Jeg bruker Paypal ganske mye og hvis jeg betaler større summer så bruker jeg alltid kredittkortdelen på Paypal slik at jeg kan få chargeback fra VISA hvis det blir krøll.
Jeg var borti et tilfelle hvos Paypal faktisk var villig til å gjøre chargeback på et virtuelt produkt, de gjør det hvis det er åpenbart at det dreier seg om en aktiv svindler som har lurt mange personer, ikke bare noen få. Problemt da var at de ikke kunne betale meg tilbake før det var penger på svindlerens konto, noe det selvfølgelig aldri ble.
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Chargeback er egentlig en god ting, men det er lurt å følge, og å se over TOS's til ALLE selskaper man benytter seg av uansett. Hvis du selger et produkt, digitalt eller ei, så er du avhengig av fornøyde kunder for å kunne fortsette butikken. Det skal 1 ufornøyd kunde til, så mister du minst 10 salg. Har du 10 fornøyde kunder, så får du 1 salg. Det er ikke proporsjonalt i det hele tatt.

Derfor er det en god ting at PayPal og andre fører den ChargeBack policy'n de gjør. De "tvinger" på en måte butikken en handler av å gi god service overfor kunder, og samtidig så haler de i land flere kunder pr. butikk.

Nylig eksempel har jeg med CB. Kjøpte et recurring membership til 79 dollar i måneden. Når jeg så hadde prøvd det i 1,5 måned eller så, og ikke synes det var noe bra, så sa jeg enkelt og greit opp hele avtalen. (Jeg sa opp PÅ selve siden som leverte medlemskapet) - Allikevel kom det mail fra CB - "We will credit you account for the amount of ... ett eller annet... because of your cancellation of the service "navn på service".

- Jeg hadde ikke en gang meldt fra til CB om at jeg ville kansellere, annet enn at jeg trykket bort haken ved "Betal Automatisk".

Jeg kommer jo definitivt til å handle recurrings av CB igjen om jeg kommer over noen jeg vil se på, og jeg kommer ikke være redd for at jeg blir lurt, så lenge jeg har CB i ryggen.

Antakelig så fungerer PayPal litt på samme måten, men har noe lengre chargebacktid enn CB, som "bare" har 56 dager. - Uansett, INGEN ville betalt deg 50 øre en gang, om ikke PayPal gikk ut med en litt småløs tilbakebetalingsrutine om de ikke likte varen. Folk tør ikke bruke tjenester som ikke er "sikre"...
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Endelig fikk jeg ringt til Cardia

De tilbyr noe som heter DIBS. Dette er et recurring payment system!! :D
Jippi.. endelig.
3000,- i oppstart og bare noen hundrelapper i måneden, alt ettersom hvor mange
transaksjoner du har hver måned.

www.cardia.no
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
eh...
Cadia ble for noen måneder siden oppkjøpt av DIBS :)
Er partner av Dibs, så du må gjerne handle igjennom meg..

Den rimligste løsningen deres (om du har lav omsettning) er 150,- /mnd + 2% av trans.
3000,- i oppstart.

Den mest benyttede løsninger koster 500,-/mnd og koster 2500,- i oppstartsgebyr.

Felles for alle norske løsninger er at 2,5% kommer i tillegg, dette skal Teller.no ha...

Har selv laget et eget fakturasystem som har muligheten for recurring sales. Betaling via Paypal.
 

Gomlers

Member
Å, er de kjøpt opp? - følger visst for dårlig med jeg.
Utdrag fra svar jeg fikk av Cardia (DIBS), når jeg sendte mail:

"Jeg sender deg oversikt over priser og løsninger. Du må bare ringe ved eventuelle spørsmål. Det er løsningen DIBS premium som er riktig løsning for dere, legger ved info om premium løsningen."

Hva slags partner er du av DIBS? Hva tjener du om jeg handler via deg? (greit nok det, men
det blir ikke før feb/mars 2008 isåfall.

Med PayPal har du vel uansett muligheten til recurring's - eller må du faktisk utvikle ditt eget
program for å få det til? PayPal må skjerpe seg snart.. de sakker akterut i forhold til andre
aktører spør du meg iallefall. (Skjønt, de har jo en liten fordel av å være størst, gratis og
alias som "The Bank On the Internet". - Men de må snart komme med noe nytt :)
 
Topp